خبرگزاری کار ایران

تصویب اصلاحیه «آیین‌‌نامه تشکل های مردم نهاد» در کمیسیون سیاسی و دفاعی و ارسال به هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۷۹۹

جلسه اصلی کمیسیون سیاسی و دفاعی به ریاست وزیر اطلاعات و با محوریت بررسی پیشنهاد شورای‌عالی استان ها درخصوص اصلاح مواد (۷)، (۹) و (۱۱) «آیین‌نامه تشکل‌های مردم نهاد» ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، تأکید بر حضور و مشارکت نهادینه مردم در قالب احزاب و نهادهای مدنی در امور کشور از مهمترین نکاتی است که در اصول و فصول هفتگانه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ویژه فصل هفتم،‌ مورد تأکید قرار گرفته است. از آنجایی که پایین بودن سطح مشارکت این نهادهای مردمی در امور کشور، ضرورت تقویت و ایجاد ساز و کارهای حمایتی و توسعه‌ای از این بخش را می­ طلبید به پیشنهاد وزارت کشور، هیئت وزیران در سال ۱۳۹۵ «آیین‌‌نامه تشکل‌ های مردم ­نهاد» را تصویب کرد.

دراین آیین‌‌نامه، شورایی با عنوان «شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌‌ها» پیش‌ بینی شده است. از آنجایی که شورای‌عالی استان­ ها یکی از وظایف خود را ترغیب، تشویق و ایجاد شرایط مشارکت مردم در تشکل­ های مردم­‌نهاد معرفی می­ کند این شورا به استناد اصل (۱۰۲) قانون اساسی و بند (۳) ماده (۸۸) قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» پیشنهادی را برای اصلاح مواد (۷)، (۹) و (۱۱) آیین‌­‌نامه مذکور به هیئت دولت ارائه کرد تا زمینه عضویت نمایندگانی از این سه شورای شهرستان، استان و عالی‌استان ­ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌‌ها در سطوح ملی، استانی و شهرستانی فراهم شود.

پیشنهاد مربوط پس از طی مراحل بررسی در کمیته تخصصی کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت،‌ در دستور کار کمیته اصلی این کمیسیون قرار گرفت. در ادامه روند رسیدگی به این طرح پیشنهادی،‌ جلسه اصلی کمیسیون مذکور ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ تشکیل شد و در نهایت با توافق اعضا مقرر شد اصلاحیه پیشنهادی شورای‌عالی استان­ ها درخصوص طرح مواد سه­‌گانه آیین‌‌نامه «تشکل­ های مردم ­نهاد» برای بررسی و تصمیم­ گیری نهایی‌ در دستور کار جلسه هیئت وزیران قرار بگیرد.

گفتنی است جلسه اصلی کمیسیون سیاسی و دفاعی به ریاست سید محمود علوی وزیر اطلاعات و با حضور حسینعلی امیری معاون رئیس جمهور در امور مجلس،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضی الویری رئیس شورای‌عالی استان­ ها، تقی رستم ­وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و معاون وزیر کشور و دیگر نمایندگان وزارت‌خانه­ های امورخارجه،‌ کشور،‌ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان ­های بهزیستی کشور و برنامه و بودجه کشور،‌ معاونت حقوقی رئیس جمهور و شورای‌عالی استان­ ها روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز