خبرگزاری کار ایران

ابوشریف:

آمریکا می‌خواهد خواست خود را به منطقه تحمیل کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۳۵

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین یادآور شد: دیروز رهبر انقلاب گفت، جنگ پیش روی ما جنگ اراده‌هاست. ما پیروز می‌شویم. البته در یکی، دو سال آینده سخت خواهد بود ولی هزاران سال است که در برابر مصیبت‌ها پایداری کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ناصر ابوشریف صبح امروز چهارشنبه در نشست تخصصی به مناسبت روز نکبت در جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، گفت: در سال ۱۹۱۶ میلادی، فرصت مناسبی پس از جنگ جهانی اول برای تجزیه امت اسلامی توسط غرب که براساس بیانیه بالفور اعلام شد رژیم صهیونیستی تشکیل شود که ۳۰ سال بعد این هدف محقق شد که صدها شهر و روستا در این سرزمین ویران شده و هزاران نفر آواره شده و دو، سوم فلسطین به اشغال درآمد.

وی با بیان اینکه هدف استعمارگران دینی هم بود، اظهار داشت: نخست وزیر انگلیس در آن زمان مسیحی صهیونی بود ولی هدف اصلی استعمار جلوگیری از خیزش و پیشرفت جهان اسلامی و استعمار ثروت‌های آنها. آنها اهداف زیادی داشتند که صهیونیزم هم به هدف استعمارگران همراه شد و تشکیل اسرائیل در تحقق این هدف همراه شد تا منطقه را تجزیه کرده و از هرگونه پیشرفت جلوگیری کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه با کمال تاسف، مجددا فرصت تاریخی برای صهیونیست‌ها و غربی‌ها فراهم شده است، تصریح کرد: آنها اکنون تلاش می‌کنند صحنه را آماده کنند. اوضاع کشورهای عربی و اسلامی بسیار بد است. آمریکا به قدرتی تبدیل شده است که توازن ندارد و آمریکا می‌خواهد طرح خود را به منطقه تحمیل کرده و آن را اجرا کند که این طرح، همان معامله قرن است.

ابوشریف ادامه داد: در گذشته، آنها قبلا مجالی به کشورهای منطقه می‌داده تا سرنوشت خود را تا حدی تعیین کنند ولی امروز، آمریکا می‌خواهد خواست خود را به منطقه تحمیل کرده و محور معامله قرن، همان اسرائیل است.

وی با بیان اینکه محورهای قرارداد قرن پول و دین است، خاطرنشان کرد: شاهدیم ترامپ از پول حرف می‌زند گویی او درباره تجارت حرف می‌زند ولی معاونش، از دین سخن می‌گوید و در واقع، معاونش است که گروه افراط‌گرای صهیونیستی را هدایت می‌کند که هدفشان نابودی مسجد الاقصی و ایجاد هیکل سلیمان هستند. با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گام اول برداشته شد و معنای آن نادیده گرفتن قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه مسئله دیگر در معامله قرن، مسئله آوارگان است که دیگر امکان بازگشت آنها نیست و فقط ۴۰ هزار نفر می‌توانند به قدس برگشته و می‌توان به آنها پول داد و تا دیگر برنگردند، ابراز داشت: مسئله دیگر، شهرک‌ها است که اسرائیل می‌شود و براساس آن، ۱۵ تا ۲۰ درصد کرانه باختری باقی می‌ماند. مسئله دیگر، مرزها است که دیگر مرزی را نشناخته و همه چیز جزو اسرائیل می‌شود. براساس این طرح، فقط ۳۲ درصد برای فلسطین باقی می‌ماند که آن فقط فلسطین تاریخی نیست و فقط شامل کرانه باختری است.

ابوشریف با تاکید بر اینکه خطی که مخالف این طرح است، تحت فشار شدیدی است، بیان کرد: اولین مخالف، ایران است و به همین خاطر، می‌بینیم ترامپ وقتی رئیس‌جمهور شد ایران را تحت فشار قرار می‌دهد که نخستین اقدام، خروج از برجام و سپس، اعمال گسترده تحریم‌ها است. فشار دیگر، این است که تمامی جنبش‌های مقاومت را تروریستی اعلام می‌کنند و به کشورهای دیگر، فشار می‌آورند تا هزینه معامله قرن را بپردازند. این یک طرح آمریکایی – صهیونیستی است ولی کشورهای عربی باید هزینه آن را بپردازند.

وی با بیان اینکه وضعیت بسیار خطرناک است، یادآور شد: قدرت و امکانات زیادی برای اجرای معامله قرن وجود دارد. هرچند آنها قوی هستند ما هم قدرت داریم. ۱۰۰ سال است که در برابر طرح‌هایشان مقاومت می‌کنیم. تعداد فلسطینیان در فلسطین تاریخی از تعداد یهودیان بیشتر است. ما به خداوند متعال و سپس قدرت خود متکی هستیم. در برابر وعده ترامپ و اعلامیه بالفور، وعده الهی وجود دارد. آنها هرچند قدرت و امکانات زیادی دارند، ما هم اراده و صبر داریم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین یادآور شد: دیروز رهبر انقلاب گفت، جنگ پیش روی ما جنگ اراده‌هاست. ما پیروز می‌شویم. البته در یکی، دو سال آینده سخت خواهد بود ولی هزاران سال است که در برابر مصیبت‌ها پایداری کردیم. قدس ۲۷ بار ویران شده است ولی همچنان پابرجاست.

وی گفت: مقاومت غزه هیچ عذری را برای هیچ کس باقی نگذاشته است. دو میلیون در غزه زندگی می‌کنند که یک میلیون آن را کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۲ سال است که آنها در محاصره هستند ولی در برابر رژیم صهوینستی و آمریکا و حتی عرب‌های صیهونیست شده مقاومت می‌کنند. عرب‌های صهیونیست‌شده از ترامپ، کوشنر و... هم بدتر است و شیطان‌های عرب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز