خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست خبر داد؛

احتمال اخراج بولتون از کاخ سفید در پی اختلاف با ترامپ و پمپئو درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۹۲

نشنال اینترست به نقل از منابع آگاه از احتمال اخراج جان بولتون از کاخ سفید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «نشنال اینترست»، منابع آگاه خبر دادند که ترامپ خواهان اخراج جان بولتون است. بر اساس این خبر، افزایش تنش با ایران، یکی از دلایلی است که ترامپ را قانع کرده‌ است تا جان بولتون را اخراج کند. البته ترامپ تاکنون این موضوع را صریحا بیان نکرده است. حتی بارها از علاقه شخصی خود به بولتون صحبت کرده است.

ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای در مورد بولتون گفت: بولتون مواضع شدید و جنگ‌طلبانه‌ای دارد و من مدام باید او را متعادل کنم.

وی هم‌چنین در مورد علاقه خود به بولتون گفت: من جان بولتون را عمیقا دوست دارم.

اما این اطمینان دادن‌های ترامپ  شایعه اختلاف بین ترامپ و بولتون را از بین نبرده‌است و اکنون بین ترامپ و بولتون اختلاف وجود دارد و در واقع  جان بولتون است که سیاست‌های جنگ‌طلبانه  آمریکا به ویژه در زمینه ایران را هدایت می‌کند. 

یکی از مقام‌های  آگاه وزارت خارجه آمریکا هم خبر از اختلاف میان مایک پمپئو و جان بولتون داد.

وی در این باره گفت: بولتون و پمپئو دائما با یکدیگر جنگ و اختلاف‌نظر دارند.  

یکی از مقام‌های کاخ سفید هم در این باره گفته است: پمپئو هم به دنبال فشار بر ایران  است اما هرگز به دنبال آغاز جنگ در خاورمیانه نیست حتی از این موضوع هم نگران است.

یکی دیگر از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا هم در این باره گفت: پمپئو می‌خواهد محبوبیت خود را داشته باشد اما جان بولتون به طرز بی‌منطقی به دنبال ایجاد یک جنگ است. 

چیزی که مشخص است این است ترامپ نمی‌خواهد اختیاراتش از او گرفته شود اما تا وقتی که جان بولتون در کابینه حضور دارد سیاست‌های تهاجمی و جنگ‌طلبانه آمریکا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز