خبرگزاری کار ایران

همتی در جمع خبرنگاران:

شایعات سیاسی درباره جنگ و مذاکره بر نوسان قیمت ارز تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۴۳

رئیس بانک مرکزی گفت: من نمی‌توانم بگویم قیمت ارز در آینده چه می‌شود اما امیدواریم شرایط بهتر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالناصر همتی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد عدم ثبات در نرخ ارز گفت: همه می‌دانیم نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و متغیر‌های سیاسی است. از لحاظ متغیرهای اقتصادی و ذخایر ارزی می‌دانیم که وضعیت‌مان چگونه است و بهتر هم شده است.

وی با اشاره به تاثیر متغیر‌های سیاسی بر تغییر نرخ ارز گفت: متغیرهای سیاسی هم بر قیمت ارز تاثیر می‌گذارد که باید توجه شود این‌ها مبنای اقتصادی ندارد بلکه یک روز شایعه جنگ و روز دیگر شایعه مذاکره و سایر شایعات درباره اتفاقات منطقه ایجاد می‌شود که بر قیمت ارز اثرگذار است. کسانی هم هستند که از این شایعات سوءاستفاده می‌کنند و قیمت ارز را دچار نوسان می‌کنند.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به اعلامیه هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد، عنوان کرد: من نمی‌توانم بگویم قیمت ارز در آینده چه می‌شود اما امیدواریم شرایط بهتر شود.

وی در توضیح آخرین وضعیتت بازار مشتکل ارزی گفت: بحث این ازار این‌چنین است که بانک‌ها صرافی‌ها و کسانی که می‌خواهند خرید و فروش ارز انجام دهند در این بازار فعال باشند تا قیمت واقعی بازار مشخص شود. آنچیزی که به عهده بانک مرکزی بوده ابلاغ شده است و تقریبا قرار است مثل بازار بورس انجام شود. ما نمی‌توانیم برای شروع این بازار زمانی تایین کنیم، یعین از نظر ما خود بانک مرکزی دیگر کاری ندارد؛ شرکتی که برای اینکار در ایران به ننام ساتما شکل گرفته است باید ادامه راه را برود.

رئیس بانک مرکزی گفت: این شرکت ثبت شده و به اطلاع اروپایی‌ها هم رسانده‌ایم. از این به بعد عدم همکاری اروپایی‌ها با این شرکت بهانه گیری است و ما امیدواریم هرچه زودتر شروع به کار کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز