خبرگزاری کار ایران

موسوی در سالروز بزرگداشت فردوسی:

نام نیک، عزت و آزادگی قیمتی‌ترین میراث شاهنامه است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۴۶۸

سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: در مکتب شاهنامه نام و ننگ برای ایرانیان سرشتی آشتی‌ناپذیر دارند. نام نیک، عزت و آزادگی قیمتی‌ترین میراث شاهنامه است. جسم و روح آزاده ایرانی هرگز تن به بند و ذلت نمی‌سپارد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اینستاگرام خود نوشت: زبان عاجز از شکر نعمت این شاعر پرآوازه جهانی و گنج پایان ناپذیر اوست. ارج نهادن به مقام فاخر این دُردانه شعر پارسی و سخن از اثر سترگ شاهنامه نه کاری است خُرد. شاهنامه اگر چه شاهکار ادبی حماسی جهان است؛ اما این اثر به اذعان محققان و نام آوران جهان، شناسنامه و سند هویت ایران زمین و ایرانیان نیز هست.

خمیرمایه شاهنامه، داشته ها و پنداشته های کهن ایران زمین است. این کیمیاگر شعر و ادب اسطوره‌ها، افسانه ها، حماسه‌ها و تجربه‌های ادبی را که به روایت محققان بزرگ جهانی، نخستین داستان و زمزمه های ادبی انسان است، از زیر آورهای تاریخ بیرون کشید و با گذر از طبع بلند، هوش سرشار، ذوق بی پایان و قلم زرنگار خویش، کاخی بلند و بی گزند از نظم پی افکند.

اثر بی بدیل این خلوت گزیده شعر بافته ای زربفت از رنج، روحیه خردورز و علو طبع ایرانی است که در صافی تخیل بی مثال فردوسی صیقل خورده است. در مکتب شاهنامه نام و ننگ برای ایرانیان سرشتی آشتی ناپذیر دارند. نام نیک، عزت و آزادگی قیمتی ترین میراث شاهنامه است. جسم و روح آزاده ایرانی هرگز تن به بند و ذلت نمی سپارد. در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نام و یاد این حماسه سرای جهانی را گرامی می‌داریم.

بهر بر و بوم و فرزند خویش
زن و کودک و خرد و پیوند خویش
همه سربه‌سر تن به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز