خبرگزاری کار ایران

سفیر فلسطین در تهران:

مطمئنم آمریکا و سی‌آی‌ای و موساد پشت اتفاقات اخیر بندر الفجیره هستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۵۴

سفیر فلسطین با اشاره به اتفاقات اخیر در بندر فجیره اظهار داشت: اتفاقی که دیروز افتاد که تعدادی از کشتی‌ها مورد تعرض قرار گرفتند، هدف این است که ترامپ اقدامی علیه ایران انجام دهد و ضربه‌ای علیه ایران وارد کند. من مطمئنم آمریکا و سی‌آی‌ای یا نتانیاهو و موساد پشت سر این اقدام هستند. آقای ظریف سخنرانی‌های عاقلانه‌ای درباره روابط خوب با کشورهای همسایگان صحبت کرده و از جنگ سخن نگفته و به دنبال جنگ هم نبوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صلاح زواوی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز نکبت در سفارت فلسطین برگزار شد، با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین گفت: امروز سالگرد فاجعه فلسطین یا به قول ما روز نکبت است. روزی که فلسطین را از دست دادیم و دولت صهیونی دولت خود را در سرزمین‌های اشغالی تشکیل داد.

وی با بیان اینکه وقتی معیار ما اسلامی باشد، راه حل ما نیز اسلامی خواهد بود، اظهار داشت: وقتی برخورد ما ملی باشد، راه حل نیز متفاوت خواهد بود. شما بسیار تحمل کردید و تحمیل هم خواهید کرد ولی پیروزی با شما خواهد بود. حقیقت مسئله فلسطین این است که زمانی ما دولت اسلامی واحدی داشتیم که از بین رفت و سرزمین‌های اسلامی به ۶۰ دولت تقسیم شدند و چیزی که ما جمع می‌کند سازمان تعاون اسلامی و اتحادیه عرب است.

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه جلسات ما در سازمان تعاون اسلامی و اتحادیه عرب جلسات پر از تعارف است و به حل مشکلات منجر نمی‌شود، تصریح کرد: ما از ۲۰۰ سال قبل با یک همپیمانی آمریکایی – صهیونی قرار گرفته‌ایم. سران آمریکا همپیمانی با سران صیهونی دارند که به جهان اسلام ضربه زده و یک پایگاه در منطقه ما ایجاد کردند تا بر کل منطقه، نفت، گذرگاه‌های منطقه و... سیطره داشته باشد.

زواوی با بیان اینکه وقتی صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ دولتی در سرزمین‌های اشغالی تشکیل دادند این تنها نقشه آنها نبود، خاطرنشان کرد: هدف آنها تشکیل اسرائیل بزرگ شما نصف صحرای سینا، اردن، سوریه، لبنان، عراق و یک سوم عربستان سعودی است. پروژه‌های صلح، پروژه‌های متوهمانه‌ای است زیرا هیچ گانه نمی توانیم با چنین دشمنی صلح داشته و زندگی کنیم زیرا ملت ما را آواره کرده و بسیاری از هم‌وطنان ما را شهید کرده است.

وی ادامه داد: هیچ فلسطینی نمی‌تواند یک وجب از خاک خود را نادیده بگیرد و به همین خاطر حاضر به شهادت هستیم.

سفیر فلسطین با بیان اینکه وقتی ما اسلو را در ۱۹۹۳ امضا کردیم قرار بود دولتی در کرانه باختری و نوار غزه به مرکزیت قدس شریف در ۱۹۹۹ تشکیل شود ولی صهیونیست‌ها به ما خندیدند، ابراز داشت: در آن زمان چند ده‌هزار صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ساکن بودند ولی اکنون ۷۰۰ تا یک میلیون شهرک‌نشین وجود دارد یعنی از زمان امضای قرارداد اسلو، ساختن شهرک و آوردن شهرک‌نشین متوقف نکردند.

زواوی افزود: من همه را به انجام تعهدات خود دعوت می‌‌کنم. دشمنی که می‌خواهد اسرائیل بزرگ را تشکیل دهد، به دنبال صلح به ما نیست.

وی با بیان اینکه من می‌دانستم صهیونیست‌ها به ما دروغ می‌گویند و اجازه تشکیل دولتی فلسطینی به ما نمی‌دهند، عنوان کرد: آنها ممکن است در آینده کرانه باختری را ضمیمه خود بکنند. عکس‌العمل جهان اسلام در برابر این اقدامات قوی نبوده و بسیار ضعیف بوده است. وقتی نوکر صهیونیستی یعنی ترامپ آمد، قدس شریف را به عنوان پایتخت دشمن صهیونیستی شریف به رسمیت شناخت.

سفیر فلسطین با اشاره به جایگاه تاریخی و اسلامی قدس یادآور شد: ترامپ آمد و گفت قدس متعلق به اسرائیل است ولی متاسفانه عکس العمل کشورهای اسلامی در برابر این تصمیم، بسیار ضعیف و خجالت‌آور بود. من به همه می‌گویم نه ثروتی به درد شما می‌خورد و نه فرزندی و فقط کارهای خیر و نیک به درد شما می‌خورد.

زواوی با تاکید بر اینکه اکنون درب جهاد بسته است، بیان کرد: هرچند ملت فلسطین از ابتدا تا به امروز به دنبال جهاد است ولی من از همه می‌خواهم به وظایف خود پایبند باشند. عکس العمل ما در برابر تصمیم ترامپ درباره قدس بسیار ضعیف بود. شش میلیون فلسطینی توسط سازمان آوارگان کمک می‌گرفتند ولی ترامپ این کمک‌ها را قطع کرد. سالیانه ۲۵ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان‌ها دریافت می‌کردیم ولی این کمک قطع شده است. ترامپ اگر می‌توانست آب و هوای ما را هم قطع می‌کرد.

وی با بیان اینکه ما فلسطینی‌ها گفته‌ایم تصمیمات ترامپ از معامله قرن تا قدس را رد کرده و حاضر به گفت‌وگو با آنها نیستیم چراکه مورد اعتماد نیست، گفت: از معامله قرن خبرهای زیادی منتشر شده است ولی آن هم به نفع ما نیست. ترامپ جولان را هم به اسرائیل هدیه داده و اگر بتواند کرانه باختری را هم به اسرائیل می‌دهد.

سفیر فلسطین با بیان اینکه برادران ما در غزه و کرانه باختری ما با جهاد خود سرافراز کردند، اظهار داشت: دشمنان ما نمی‌گذارند مردم ما در مسجد الاقصی به ویژه در ایام رمضان نماز بخوانند و چندین موشک به عزه پرتاب کردند. ما چاره‌ای نداریم جز آنکه نیروهای خود را متحد کنیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا پروژه معامله قرن را ساقط کرده و سرزمین خود را پس بگیریم.

زواوی با بیان اینکه وقتی سخنرانی‌های سید حسن نصرالله را می‌شنوم احساس سرافرازی می‌کنم، تصریح کرد: دشمن صهیونی تلاش کرده تناقضات میان دوئل عربی و اسلامی را برجسته کند چراکه وقتی ما متحد شویم دشمنان ساقط شوند. هر مرکزی که می‌تواند قدرت برای جهان اسلام باشد، برایش مشکل‌آفرینی می‌کنند. از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به جهان اسلام کوتاهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشیم، خاطرنشان کرد: مدتی قبل یکی از برادران مسئول به دفتر من آمد و درخصوص گرفتاری‌هایی ملت ایران سخن می‌گفت. البته قبل از انقلاب، کل منطقه از ایران می‌ترسید چراکه ایران نوکر آمریکا بود. هیچ فلسطینی هم حق حضور در ایران نداشت. من گفتم شما اذیت می‌شوید. گفتم شما در صندلی سفیر سابق اسرائیل نشسته و در سفارت سابق دشمن صهیونی حضور دارید و حضرت امام با دو پرچم اسلام و فلسطین پیروز شدید

سفیر فلسطین اضافه کرد: من به او گفتم اگر می‌خواهید پولدار شوید و باران دلار ببارد من را از ایران بیرون کرده و با اسرائیل دوست شوید ولی این اتفاق نمی‌افتد چراکه امام به خاطر فلسطین و اسلام قیام کرد. ایشان روز قدس را اعلام کردند و بعد از ایشان هم رهبر انقلاب در خط امام حرکت می‌کنند. شما به عشق اسلام و انقلاب پیروز می‌شوید.

زواوی با بیان اینکه شرایط کنونی در جهان اسلام برازنده اسلام نیست، ابراز داشت: تنها راه برای پس گرفتن حقوق فلسطینیان جهاد و شهادت و اتحاد همه فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام است. ما از ترامپ نمی‌ترسیم. ما ترسی از هواپیماها و کشتی‌های ترامپ نداریم. البته ما کینه‌ای به ملت آمریکا نداریم ولی احترامی به این دیوانه زنجیری نمی‌گذاریم و توجهی به اطرافیان او مانند کوشنر نمی‌گذاریم.

وی اعلام ترامپ درباره پیگیری پروژه معامله قرن پس از تشکیل دولت نتانیاهو بیان کرد: هر فلسطینی که به فکر جهاد و شهادت نباشد، فلسطینی نیست. معامله قرن و صاحب معامله قرن را قبول نداریم. تصمیمات گرفته شده از جمله دادن قدس به اسرائیل، بخشی از معامله قرن است. ما به عنوان فلسطینی راهی جز جهاد و شهادت در برابر نقشه‌های صهیونی و ترامپ ندارد. بالاتر از سیاهی رنگی نیست و ما در برابر اقدامات آنها مقاومت می‌کنیم.

سفیر فلسطین با بیان اینکه هر کس باید به مسئولیت خود عمل کند تا این دولتی که به زور تشکیل شده از بین برود، یادآور شد: هر وجب فلسطین برای ما مقدس است. صحبت با دشمن صهیونی و دشمن زنجیره‌ای فایده ندارد. ترامپ یک فرد نامتعادل است. کوشنر یک یهودی است. فریدمن سفیر آمریکا یهودی است و همه آنها اوامر نتانیاهو را انجام می‌دهند. یادم می‌آید نتانیاهو بدون اجازه اوباما در کنگره سخنرانی کرد به او یادآور شد که ما حاکم شما هستیم.

زواوی با بیان اینکه در برابر تصمیم ترامپ درخصوص قدس صدها هزار عملیات شهادت‌طلبانه انجام می‌شد، عنوان کرد: در برابر این اقدام، سکوت مرگبار حاکم بود. کشورهای اسلامی باید با یکدیگر همکاری و هماهنگی کنند ولی بی عملی ما به گونه‌ای بوده است که نتانیاهو ترامپ هر روز یک تصمیم جدیدی برای ما اتخاذ می‌کنند. ما تمام کشورهای جهان که صدها قطعنامه به نفع فلسطین تایید کردند، تشکر می‌کنم ولی به من بگویید از زمان تشکیل دولت اسرائیل تا به امروز، کدام قطعنامه در مورد فلسطین اجرا شده و مورد احترام دولت اسرائیلی و آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه وقتی ترامپ نیروهای نظامی و تحریم‌های خود را علیه ایران اعزام و اعمال کرده با کسی مشورت کرده است، گفت: آنها تنها با اسرائیل مشورت کرده‌اند. آنها خود را بزرگ‌تر از کشورهای دیگر می‌دانند. تنها راه وحدت جهان عرب و جهان اسلام است.

سفیر فلسطین با اشاره به اتفاقات اخیر در بندر فجیره اظهار داشت: اتفاقی که دیروز افتاد که تعدادی از کشتی‌ها مورد تعرض قرار گرفتند، هدف این است که ترامپ اقدامی علیه ایران انجام دهد و ضربه‌ای علیه ایران وارد کند. من مطمئنم آمریکا و سی‌آی‌ای یا نتانیاهو و موساد پشت سر این اقدام هستند. آقای ظریف سخنرانی‌های عاقلانه‌ای درباره روابط خوب با کشورهای همسایگان صحبت کرده و از جنگ سخن نگفته و به دنبال جنگ هم نبوده است.

زواوی اضافه کرد: موساد یا سی‌آی‌ای این مسئله را دنبال می‌کنند تا ضربه‌ای به ایران وارد کنند و ترامپ را درگیر جنگ با ایران کنند. موساد هم ترامپ را تشویق می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز