خبرگزاری کار ایران

رحیمی در صحن علنی مجلس:

لایحه سرمایه‌گذاری بین ایران و لوکزامبورگ به ساماندهی اقتصادی کشور در شرایط تحریم می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۰۵۱

نماینده مردم تهران امروز در صحن علنی مجلس در موافقت با لایحه سرمایه گذاری بین ایران و لوکزامبورگ گفت: این که لوکزامبورگ را به بهانه این که کشور بزرگی نیست و حکم قضایی در دادگاه دارد به موافقت نامه اقتصادی تسری دهیم درست نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امروز در صحن علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ در موافقت با این لایحه اظهار کرد: این موافقت نامه اساس تعاملات سازنده و همکاری های بین المللی است، جمهوری اسلامی مانند بسیاری از کشورها موافقت نامههای دو جانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف دارد.

وی ادامه داد: کشور لوکزامبورگ از کشور سوییس و آلمان و انگلیس جدا نیست ما قاعدتا روابط و مناسبات اقتصادی با اتحادیه اروپا داریم و با کشورهای عضو این اتحادیه هم این روابط را داریم.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران تاکید کرد: این که لوکزامبورگ را به بهانه این که کشور بزرگی نیست و حکم قضایی در دادگاه دارد به موافقت نامه اقتصادی تسری دهیم درست نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیران خارجه دو کشور این موافقت نامه ها را امضا کردند، این کنوانسیون می تواند به ساماندهی و سازماندهی اقتصادی کشور در شرایط تحریم بیانجامد.

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های خصوصی در ایران بخواهند با اروپا تعامل داشته باشند به پشتوانه کدام مصوبه و کنوانسیون این تعاملات را برقرار کنند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز