خبرگزاری کار ایران

مشاور فدریکا موگرینی:

هدف دولت آمریکا و جان بولتون، متفاوت است/ واشنگتن هرگز به دنبال درگیری نظامی با تهران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۷۸

مشاور فدریکا موگرینی بر عدم تمایل آمریکا برای آغاز درگیری نظامی با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌اس، «ناتالی توچی»، مشاور فدریکا موگرینی در مورد برجام گفت: توافق هسته‌ای ایران، یک عنصر مهم برای منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و همچنین یک عامل مهم برای کمک به امنیت خاورمیانه و عدم گسترش ناامنی در خاورمیانه است.

وی در ادامه در مورد هدف دولت ترامپ از تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: در واقع هدف ما به عنوان اتحادیه اروپا مشخص است هدف ما محدود نگه داشتن برنامه هسته‌ای ایران است. اما  هدف دولت آمریکا و  جان بولتون، متفاوت است و آن «براندازی حکومت» در ایران است. استراتژی ترامپ در این خصوص موفق نبوده است. من شرایط را در آستانه براندازی در ایران نمی‌بینم. من طی یک سال گذشته تغییری در استراتژی ایران در خاورمیانه و سیاست خارجی آن‌ها در منطقه  نمی‌بینم.

توچی در ادامه بر عدم تمایل آمریکا برای آغاز جنگ با ایران اشاره کرد و در این باره گفت: من فکر نمی‌کنم آمریکا بخواهد جنگی را با ایران آغاز کند در واقع آنها می‌توانند جنگ را شروع کنند اما پیروزی برای آمریکا دور از دسترس است. عراق که کشوری ضعیف‌تر و کوچک‌تر از ایران بود، آمریکا در جنگ با عراق نتوانست پیروز شود. بنابراین به نظر من آمریکا هرگز به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست.

این مقام اروپایی در ادامه درباره ضرب‌الاجل ایران به اروپا گفت: ما در واقع به ۱۲۰ روز زمان نیاز داریم که نشان دهیم به تعهدات برجامی خود پایبندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز