خبرگزاری کار ایران

محجوب:

وظیفه اصلی بانک شهر حضانت از منابع بازنشستگان شهرداری تهران بود

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۴۳

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: وظیفه بانک شهر به عنوان یک موسسه، حضانت از منابع بازنشستگان شهرداری تهران بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی علیرضا محجوب نماینده تهران به عنوان طراح این تقاضای تحقیق و تفحص گفت: بررسی نحوه گرفتن زمین و ساختمان از شهرداری تهران و شهرداری های دیگر، بررسی اقدامات شرکت مسکن و ساختمان جهان وابسته به بانک شهر، بررسی اقدامات مرتبط با خط ۶ مترو، بررسی نحوه پرداخت و خرید پروژه مگامال از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

وی افزود: همچنین بررسی دادن وام به شهرداران و مدیران شهرداری، بررسی اهلیت مدیران بانکی، بررسی نسبت مدیران بانک و مسوولین شهرداری نسبت های احتمالی فامیلی میان کارکنان بانک و مقامات شهرداری از دیگر محورهای این تحقیق و تفحص است.

محجوب ادامه داد: آنچه در این تحقیق و تفحص اساس پرسش ما بود نحوه تشکیل و تاسیس بانک شهر است،؛ بانک شهر ابتدا یک موسسه بوده که وظیفه اصلی آن حضانت از منابع بازنشستگان شهرداری تهران بود این منابع به موسسه مالی و اعتباری شهر تبدیل شد و از محل ذخایر و منابع بازنشستگانی که باید در سنوات آتی یعنی مستمری و دریافتی آنان پرداخت می شد.

وی گفت: موضوع دوم شناخت سهام داران است؛ مهم ترین صاحب سهم این بانک صندوق بازنشستگی این مجموعه بوده است، سپس شرکت تولید و توزیع کارکنان شهرداری تهران، اصفهان و شیراز، مشهد، قم، اهواز، تبریز و کرج مجموعه سهام داران این بانک را تشکیل دادند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز