خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل؛

۲۰۰ نفر از علمای اهل سنت جنایات عربستان را محکوم کردند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۹۰

بیش از ۲۰۰ نفر از علمای شاخص اهل سنت کشور در پی کشتار ده ها تن از شهروندان بی گناه عربستانی توسط دولت این کشور، طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، بیش از ۲۰۰ نفر از علمای شاخص اهل سنت کشور اعم از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت،  اعضای شورای افتا و همچنین اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در پی گردن زدن ده ها تن از شهروندان بی گناه عربستانی توسط دولت این کشور و سکوت نهادهای حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، طی نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان ضمن محکومیت شدید این اتفاق از وی خواستند موضعی موثر در این خصوص گرفته و حادثه مذکور را محکوم نماید.

متن نامه علمای اهل سنت کشور خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد  جناب آقای آنتونیو گوترش

با اهدای سلام

همانگونه مستحضرید متأسفانه در چندروز اخیر ده ها نفر از شهروندان بی گناه عربستانی به بهانه اتهامات واهی تروریستی توسط دولت عربستان به شیوه ی قرون وسطایی گردن زده شده اند!

دولت این کشور مدعی شده که این افراد، افکار تروریستی داشته و باندهای ترور را با هدف ایجاد ناامنی ایجاد کرده بودند در حالی که ناظران و آگاهان، صحت مدعای سعودی ها را زیر سؤال برده اند. متأسفانه در برابر چشمان ناظران و افکار عمومی جهان، سازمانهای ذیربط مسؤول مانند ملل متحد سکوت اختیار کرده اند!

متأسفانه هیئت حاکم عربستان با در پیش گرفتن سیاست اختناق و نقض آشکار حقوق شهروندانش و نیز دخالت در کشورهای منطقه و ایجاد تفرقه در بین اقوام و مذاهب، کژراهه ای در پیش گرفته و با تکیه بر دلارهای نفتی دست به هرجنایتی می زند که از جمله آنها قتل فجیع خبرنگار منتقد و معتدل سعودی، جمال خاشقچی است که به گونه ای دهشتناک ابتدا کشته و سپس پیکرش را قطعه قطعه کردند و به افکار عمومی دنیا و سازمانهای بین المللی دروغ گفتند؛ در کشاکش این ماجرا بوده که اینک به این جنایت تازه دست یازیده اند! خاطر نشان می سازد  پیشتر که شیخ باقر النمر را به شهادت رساندند  اعتراضی از سوی علمای اهل سنت ایران، خدمتتان ارسال کردیم که متأسفانه مورد اعتنا و توجه لازم از سوی جنابعالی قرار نگرفت.  اگر آن هنگام به درستی رسیدگی  می شد و از ساز و کارهای لازم نظارتی بهره می گرفتید چه بسا شاهد تکرار این جنایات نبودیم.

ما جمعی از علما و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن این جنایت و اعلام انزجار، همه وجدانهای بیدار و بخصوص ناظران و مسؤولان سازمان ملل و در رأس آن، جنابعالی را به عنوان دبیرکل آن سازمان، به اعتراض مؤثر و اعلام محکومیت این جنایت هولناک فرامی خوانیم و انتظار  دارد بنا به مسؤولیت مهمی که دارید از ساز و کارهای لازم برای تحقیق دقیق و مستقل درباره این جنایت اخیر و سایر موارد، بهره گیرید تا مانع تکرار چنین فجایعی در آینده شویم.

جمعی از علمای اهل سنت جمهوری اسلامی ایران

گفتنی است اخیرا ۳۷ شهروند عربستانی که ۳۲ تن از آنان از محبان اهل بیت علیهم السلام و طلاب علوم دینی بوده اند به اتهام واهی تشکیل هسته های تروریستی توسط دولت این کشور گردن زده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز