خبرگزاری کار ایران

رحیمی‌زاده مطرح کرد؛

الزام روزه‌خواران به گذراندن دوره آموزشی ویژه

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۵۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: افرادی که از روی غفلت اقدام به روزه‌خواری در ملاء‌عام کنند در صورت معرفی از طرف پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی ملزم به گذراندن دوره آموزشی در این معاونت خواهند شد.

به گزارش ایلنا،‌محمد‌حسین رحیمی‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح خاصی جهت پیشگیری از تظاهر به روزه خواری با هدف جلوگیری از هنجارشکنی از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تهیه و به نهاد‌ها و ادارات مختلف و اتحادیه اصناف ابلاغ گردیده است.

وی تصریح کرد: رویکرد این طرح بیشتر جنبه فرهنگی و پیشگیرانه دارد به نحوی که انتظار می رود مخاطبین این طرح به وظایف خود از حیث فراهم نمودن فضای معنوی در جامعه عمل نموده که در این فضا اشخاص حتی اگر معذوریت شرعی هم داشته باشد به خود اجازه تظاهر به روزه خواری ندهند، البته مردم شریف دارالعباده همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کرده اند و چنانچه اشخاصی از روی غفلت اقدام به هنجارشکنی کنند به آنها تذکر داده می شود و دوره های آموزشی خاصی برای اصلاح رفتار آنها در نظر گرفته شده که در این معاونت برگزار می شود و در صورت تظاهر به روزه خواری و معرفی از طرف پلیس باید در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه فردی اصرار به تظاهر به روزه خواری داشته باشد این کار جزء مظاهر علنی هنجارشکنی محسوب می شود و با توجه به اینکه ارتکاب فعل حرام در اماکن عمومی و در مرئی و منظر مردم جرم است، مطابق مقررات با مرتکبین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رحیمی زاده در پایان با اشاره به نقش اثر گذار نهادها، اصناف و شهرداری ها در فراهم نمودن فضای معنوی جامعه، ابراز داشت: همه متولیان امر باید به فضا سازی مناسب با هدف ایجاد محیطی معنوی اهتمام داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز