خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدامات ایران در قبال «برجام»‌ بسیار هوشمندانه است/ اروپایی‌ها بگویند تا الان چه کرده‌اند/ نه ایران پنجاه سال پیش هستیم؛ نه رئیس‌جمهورمان بن سلمان است!

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۳۶

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اقدامات بسیار هوشمندانه‌ای را در قبال برجام آغاز کرده است.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تصمیم ایران در قبال«برجام» مبنی بر عدم پایبندی نسبت به برخی از مفاد در این توافق‌نامه، گفت: دیگر همه دنیا پذیرفته است جمهوری اسلامی ایران بیشترین حد خویشتنداری و مسئولیت‌پذیری را در قبال برجام، نقض عهد آمریکایی‌ها و عدم انجام اقدامات عملی اروپائی‌ها داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه اقدام آخر آمریکایی‌ها که در رابطه با بحث غنی‌سازی و تولید آب سنگین بود ضربه بسیار مهلکی به برجام وارد کرد.

به گفته نوبندگانی، جمهوری اسلامی ایران اقدام متقابل را از همین نقطه (عدم فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین) آغاز کرده که بسیار هوشمندانه است.

وی با بیان اینکه معتقدم این همه خویشتنداری از سوی ایران باعث یک سوءتفاهم برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها شده بود، گفت: آنها فکر می‌کردند ایران از سر ضعف همه این اقدامات نابخردانه را تحمل می‌کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاریخ نشان داده است این‌ها زمانی احساس کنند کشوری از موضع قدرت با آن‌ها برخورد خواهد کرد قطعا در مواضع‌شان تجدیدنظر خواهند کرد و معتقدم اقدام ایران یک شروع مناسب است.

وی ادامه داد: اقدامات بعدی هم همان‌طور که در اطلاعیه آمده است مبتنی بر اقدام اروپا که یکی از اضلاع مهم امضا کننده برجام هستند، خواهد بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا همه اقداماتی که ایران انجام خواهد داد چه خویشتنداری و چه مقابله به مثل بر اساس منافع ملی و امنیت ملی خواهد بود.

وی با اشاره به موضع گیری‌های وزیر دفاع خارجه فرانسه گفت: بهتر است فرانسه از فرار رو به جلو دست بردارد و وزیر امور خارجه‌اش به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده برجام بگوید چه اقدامی انجام داده است؟

نوبندگانی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی با سختی‌های فراوان برجام را به تصویب رساندند و باید بیایند بگویند که به عنوان طرفین آن چه کرد‌ه‌اند؟ 

وی افزود: وزیر محترم خارجه فرانسه اعلام می‌کند برجام چیز خوبی است و شما بمانید؛ مگر ما سایر کشورهای خاورمیانه هستیم که هرچی آن‌ها بگویند ما هم بگوئیم چشم،‌ ما ایران ۵۰ سال پیش نیستیم و رئیس جمهور کشورمان هم بن‌سلمان نیست که اختیارش دست آمریکا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز