خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه:

ایران و روسیه پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۳۲

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و روسیه طی یکسال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشته و مسکو کاملاً با ایران همکاری کرده است، اما متأسفانه اروپا هیچ اقدامی انجام نداد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در دیدار همتای روسی خود در مسکو با اشاره به نقش و اهمیت روابط ایران و روسیه گفت: هرچند رئیس‌جمهور کشورمان امروز نامه‌های حقوقی یکسان برای مقامات کشورهای باقیمانده در برجام ارسال کرده است، اما این به معنای آن نیست که موقعیت و شرایط همکاری و نوع روابط همه کشورها با ایران یکسان است.

ظریف افزود: از بین کشورهای باقیمانده در برجام، برخی از کشورها ازجمله روسیه برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و از همین رو من دریک سالگی خروج آمریکا از برجام به مسکو سفر کردم.

وی گفت: حامل نامه‌ای از رئیس جمهور ایران درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستم. ایران و روسیه طی یکسال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام روابط بسیار خوبی داشته و کاملاً با ایران همکاری کرده است، اما متأسفانه اروپا هیچ اقدامی انجام نداد.

سرگئی لاوروف نیز در این دیدار گفت: امروز قرار است موضوع مهم برجام، یک سال پس از خروج غیرقانونی و نامشروع آمریکا از این توافق هسته‌ای را بررسی کنیم. مسکو نامه رئیس جمهور اسلامی ایران را دریافت کرده است. پیامی از رهبری ایران درباره توافق هسته‌ای دریافت کردیم و آن را بررسی می‌کنیم.

لاوروف گفت: از تمایل ایران به پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت قدردانی می‌کنیم و اقداماتی را که اتخاذ کرده است، ارزیابی خواهیم کرد.

وی افزود: در خصوص اوضاع سوریه دیدگاه‌های خود را مطرح خواهیم کرد و در چارچوب نشست آستانه، با ایران همکاری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: رفتار واشنگتن مسبب مسائلی است که در خصوص توافق هسته‌ای به آن دچار شده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز