خبرگزاری کار ایران

اقدام جسورانه ایران در لرزاندن یکی از پایه‌های برجام/ سفرای ۵ کشور باقی مانده فردا به وزارت خارجه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۴۶

فردا سفرای ۵ کشور باقی مانده در برجام به وزارت خارجه دعوت شده و نامه رییس‌جمهور به آنها تسلیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در راستای اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم پایبندی دیگر طرف‌های برجام به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای؛ ایران روز چهارشنبه رسما عدم پایبندی خود به یکی از مهمترین پایه‌های این توافق بین‌المللی را اعلام خواهد کرد.

براساس این گزارش، فردا سفرای ۵ کشور باقی مانده در برجام به وزارت خارجه دعوت شده و نامه رییس‌جمهور به آنها تسلیم می‌شود.

سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از طریق این نامه بطور رسمی در جریان کاهش تعهدات ایران نسبت به مبحث میزان ذخائر هسته‌ای قرار خواهند گرفت.

در همین راستا نامه‌ای نیز از سوی محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی ارسال خواهد شد که در آن جزئیات فنی و حقوقی این اقدام ایران شرح داده شده است.

گفتنی است بعد از اعلام این موضوع مهلت دو ماهه‌ای به کشورهای باقی‌مانده در برجام از سوی ایران داده خواهد شد تا هر زمان به تعهدات خود عمل کنند به حالت قبلی برگردیم و در غیر اینصورت اقدام دیگری را در راستای کاهش تعهدات خود انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز