خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

اعتراض حق نیروی کار است/ کارگران معترض باید مورد احترام باشند/ کسی نباید بابت حق‌خواهی بازخواست شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۱۹

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کارگران معترض و کسانی که اعتراضی دارند باید همه‌جا مورد احترام باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا محجوب در جلسه نوبت عصر امروز مجلس در جریان تشریح سوالات خود از وزیر نیرو با اشاره به مساله حفظ حرمت افراد گفت: رعایت حقوق آزادی‌های کارگران آحاد جامعه مطرح است. ما از مجلس گله‌مند هستیم و از آنچه مقابل مجلس اتفاق افتاد و برخی بازداشت شدند.

وی تاکید کرد: آنچه در وزارت نیرو باعث تشدید این بحث شد این بود که دخالت‌هایی صورت گرفت و با بعضی افراد برخوردهایی خاص انجام شد و همه اینها به‌خاطر حرکت‌های حق‌طلبانه‌ای است که داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جریان با حدود 60 نفر برخورد شد، تصریح کرد: در این برخوردها حیثیت افراد مورد بی‌حرمتی قرار گرفت. بنده جزئیات این موارد را در کمیسیون مطرح کرده‌ام و اینجا مناسب نمی‌بینم که اذهان عمومی را در این شرایط حساس کنم ولی انتظار دارم کارگران معترض و کسانی که اعتراضی دارند همه‌جا مورد احترام باشند.

محجوب در ادامه گفت: البته این موضوع تنها مربوط به وزارت نیرو نیست بلکه در بسیاری از دستگاه‌ها از جمله مجلس که به آن اشاره کردم این بی‌حرمتی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعتراض حق نیروی کار است، عنوان کرد: در قانون کار این حق تسریع شده بنابراین ما حقوق مصرح قانونی کارگرانی که معترض حقوقی می‌شوند یا درخواست حق یا طلبی دارند مطالبه می‌کنیم. ما در شرکت متانیر یک شورای اسلامی داریم که از شرکت‌های وابسته برق تهران است با رییس اتحادیه کارگران انرژی برق و آب است و همه کارگران با او سروکار دارند اما الان چند هفته است برخوردهای غیر اخلاقی جریان دارد.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: این شخص حق دارد و عضو هیات ماده 22 غرب تهران هم هست. او کسی است که باید شکایات را رسیدگی کند اما با او برخوردهای عجیبی می‌شود .اگر کسی از رفتار یک عضو شورای اسلامی کار طبق قانون اساسی شکایت دارد طبق قانون شورای اسلامی کار مرجع وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: حراست و مسوولان یک دستگاه حق برخورد با اشخاص را ندارند. ما حقوق نیروی کار و کارگران را از همه کارفرمایان و دستگاه‌های خصوصی و دولتی و تعاونی مطالبه می‌کنیم که به کارگران احترام بگذارند تا کارگران هم به آنها احترام بگذارند.

محجوب در ادامه گفت:‌ ما تنها چیزی که مطالبه می‌کنیم این حق است. ما دیگر نباید این مشکل را پیدا کنیم. باید به نحوه رسیدگی مدیران با کسانی که نماینده قانونی کار و کارگران هستند توجه کنیم که این حق مطالبه شود. حق خواهی اگر برایش پاسخ مناسبی نیست حداقل توهین و اهانت هم نباید باشد. هر کس باید در موضع خودش حرف بزند.

وی خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت:‌ آقای رییس؛ من عادت ندارم سوال را به رأی بگذارم و به رأی هم نمی‌گذارم اما دقت بفرمایید که حقوق انسان و کارگر باید از سوی کارفرمایان با هر نوع شخصیت دولتی و خصوصی رعایت شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران بیان کرد:‌ حق‌خواهی، حق رییس شورای هر شرکتی است. این حق کارگران است که حق‌شان را مطالبه کنند. بابت حق‌خواهی کسی نباید بازخواست شود. نباید محاکمه و مواخذه شود. اگر مقابل مجلس آمدند نباید مواخذه شوند.

وی گفت: این حق‌خواهی را همه ما چه ما که اینجا هستیم و  چه آنهایی که در دستگاه دولتی نشسته‌اند و چه کارفرمایان باید به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز