خبرگزاری کار ایران

مطهری در صحن علنی:

طرح‌ها و لوایح باید به ترتیب تاریخ چاپ و زمان ارسال از کمیسیون‌ها در صحن علنی بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۷۴

علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده گرمسار تاکید کرد: ۱۵ نفر از نمایندگان خواستار اولویت بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده شدند و در هیات رئیسه پس از بررسی، مقرر شد این لایحه زودتر بررسی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا کاتب در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در بیان تذکری گفت: دستور هفتگی مجلس باید به ترتیب زمان ارسال طرح ها و لوایح از کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. طرح ها باید به ترتیب اولویت در صحن بررسی شود مگر اینکه یک فوریتی یا دو فوریتی باشد.

وی تاکید کرد: دو راه برای اولویت بررسی طرح و لایحه در صحن وجود دارد؛ اگر ۱۵ نفر از نمایندگان یا دولت تقاضا کنند و هیات رئیسه نیز با موضوع موافقت کند طرح در اولویت بررسی قرار می گیرد. در راه دوم حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان می توانند از رئیس جلسه بخواهند گزارش چاپ شده کمیسیون در اولویت بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آئین نامه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از طرح های موجود در دستورکار صحن علنی ۲۹ مهرماه چاپ شده است در حالی که تاریخ چاپ لایحه ارزش افزوده کمیسیون اقتصادی در ۱۸ اسفندماه به چاپ رسیده، از آنجاییکه این لایحه اقتصادی است بررسی  زودتر آن از سایر لوایح و طرح ها ایرادی ندارد اما نباید آئین نامه ذبح شود، اولویت بررسی طرح ها در صحن علنی رعایت شود.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: دو راه برای اولویت بررسی طرح ها و لوایح وجود دارد؛ ۱۵ نفر از نمایندگان این موضوع را امضا کرده و در هیات رئیسه برای اولویت دادن به بررسی طرح تصمیم گیری شود و راه دوم برای اولویت دادن به بررسی طرح ها و لوایح امضای ۵۰ نفر از نمایندگان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۵ نفر از نمایندگان خواستار اولویت بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده شدند و در هیات رئیسه پس از بررسی، مقرر شد این لایحه زودتر بررسی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ها و لوایح باید به ترتیب تاریخ چاپ و زمان ارسالی از کمیسیون ها در صحن علنی بررسی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز