خبرگزاری کار ایران

خجسته در نطق میان‌دستور:

فرهنگیان از تبعیض‌ها رنج می‌برند/ با تغییر وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تغییری در شرایط ایجاد نشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۲۴

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق گفت: فرهنگیان از تبعیض‌ها رنج می‌برند چرا که می‌بینند با آن مدرک تحصیلی که آنها دارند افراد دیگری در سازمان‌های دیگر در حال دریافت حقوق و مزایای بیشتری هستند. در نتیجه این همسان‌سازی باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر خجسته در صحن علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود هفته معلم، هفته کارگر و روز خلیج فارس را تبریک گفت.

وی با اشاره به جایگاه معلمان در کشور گفت: باید به جایگاه و معیشت معلم در کشور توجه شود. از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که موضوع رتبه‌بندی‌های معلمان را که در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است، به مجلس ارائه دهند چرا که سالیان سال است که این موضوع در کشور مورد بحث است.

وی با اشاره به لزوم همسان‌سازی دریافتی معلمان اظهار داشت: شاید فرهنگیان از تبعیض‌ها رنج می‌برند چرا که می‌بینند با آن مدرک تحصیلی که دارند افراد دیگری با همان مدرک در سازمان‌های دیگر در حال دریافت حقوق و مزایای بیشتری هستند. در نتیجه این همسان‌سازی باید انجام شود.

نماینده مردم همدان خاطرنشان کرد: در موضوع برجام، جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات بین‌المللی عمل کرد اما آیا ۱+۵  عمل کرد؟ اروپا اعلام کرد که ما متعهدیم اما عملا کاری انجام ندادند.

وی افزود: با توجه به این فضایی که ایجاد شده، دیپلماسی کشور و مجلس بهتر است برنامه خروج از برجام را در نظر داشته باشند. بنده بحث خروج از برجام برای مقابل با آمریکا و بی‌خیالی اروپا را پیشنهاد می‌دهم. می‌توانیم یک فرصت زمانی بدهیم و در آن فرصت تعیین تکلیف کنیم و غنی‌سازی هم می‌تواند در آینده نزدیک شروع شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد: وضع اقتصادی را می‌بینید و اوضاع و احوال را رصد کرده‌اید اما این وضع اقتصاد نیست. این فشارهای اقتصادی مردم را خرد می‌کند. یک روز بحث دلار، یک روز بحث بنزین و یک روز بحث پیاز مطرح می‌شود.

وی با طرح این پرسش که چرا پیاز که کیلویی ۸۰۰ تومان بود به کیلویی ۱۵۰۰۰ تومان رسید، اظهار کرد: چه کسی مدیریت می‌کند؟ اوضاع و احوال بازار رها شده و بی‌توجهی مسئولان مربوطه وجود دارد. چرا این رویه متوقف نمی‌شود؟ چرا مدیریت نمی‌شود؟

وی خطاب به مسئولان اقتصادی کشور گفت: چرا سکوت کرده‌اید و حرف نمی‌زنید؟ واقعا مردم ما مردم خوبی هستند. این حق مردم نیست که هر طور می‌خواهیم عمل کنیم و بی‌خیال باشیم.

خجسته گفت: مدیریت امروز بازار در دست دلالها است. گوسفند را به خارج از کشور صادر می‌کنند. کاهو و سبزیجات را به عراق می‌برند. آیا این توطئه نیست؟

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما امروز در موضوع بنزین حرکت انقلابی از خود بروز دادید و قدرت مجلس را نشان دادید. همانطور که مقابل بنزین ایستادید در برابر گرانیها هم بایستید.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت در سکوت است، یادآور شد: ما در مجلس چند وزیر را استیضاح کردیم و وزرای اقتصادی عوض شدند و رئیس بانک مرکزی هم عوض شد اما تغییری ایجاد نشد.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور باید بازار را کنترل کنید چرا که ما همه اقلام را در کشور داریم.

خجسته گفت: دولت برای گندم نرخ گذاشته و دلالها آن را با ۴۰۰۰ تومان و ۵۰۰۰ تومان می‌خرند و به خارج از کشور می‌برند. نیازهای مردم به خارج از کشور می‌رود.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز