خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن؛

نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور نسبت به گرانی‌های ماه رمضان تذکر دادند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۱۵

یک عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

- تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین به رئیس‌جمهور؛ چرا علی رغم تصریح ماده ۲۹ قانون اساسی پوشش بیمه‌ای نزدیک به ۳ میلیون روستایی، عشایر و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر مغفول مانده است.

- تذکر محمدحسین فرهنگی ، زهرا ساعی ، محمداسماعیل سعیدی ، احمد علیرضابیگی نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی؛ ضرورت بازنگری در نظام تعرفه ای کشاورزی، تذکر به وزیر کشور؛ لزوم تسریع در تخصیص بودجه شهر بوکان در شهرستان آذرشهر و عدم مداخله در امور شوراها و اصلاح عاجل رویه یادشده

- تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن به رئیس جمهور؛ از ریاست سازمان میراث فرهنگی بپرسید چه اقدامی برای ارتقای سطح گردشگری در شمال کشور که بالاترین نرخ گردشگر طبیعی را دارد، انجام شده است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر صنعت؛ چرا نسبت به افزایش قیمت چند برابری گیرنده دیجیتال هیچ نظارتی نمی‌شود؟ به وزیر آموزش و پرورش؛ وضعیت معیشتی و درمانی معلمان رسیدگی کنید. وضعیت موجود در شأن فرهنگیان نیست. سطح خدمات بیمه‌ای را افزایش دهید و حقوق و مزایای آن‌ها را به موقع پرداخت کنید، به وزیر ارتباطات؛ به جای ورود غیرکارشناسی و بی‌محل در حوزه‌های دیگر و اظهارنظر در خصوص سند ۲۰۳۰ وضعیت نابسامان فضای مجازی را مورد رسیدگی قرار دهید.

- تذکر نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به رئیس جمهور؛ لزوم برنامه‌ریزی در جهت ممانعت از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان.

- تذکر محمد خدابخشی نماینده الیگودرز به وزیر جهاد کشاورزی؛ ضرورت تسریع در اجرای برنامه‌های آبخیزداری در مناطق سیل زده در شهرستان الیگودرز، برنامه‌های برای انجام عملیات آبخیزداری الیگودرز ارائه شود.

- تذکر سیدراضی نوری نماینده شوش به وزیر کشور؛ خسارت‌های وارده به روستاهای سیل زده شوش از حساب دهیاری‌ها چیست؟ آیا نباید از مدیریت بحران تسویه حساب شود؟

- تذکر محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به رئیس جمهور؛  تسریع در برآورد خسارات وارده به باغات شمال غرب کشور از محل سرمازدگی‌های اخیر و جبران خسارات وارده

- تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر نیرو؛ بی‌توجهی به وزارتخانه و معاونان به اتمام طرح‌های اورامانات و بی‌توجهی در بکارگیری جوانان بومی منطقه، تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ معاون شما در امور حمل و نقل و جاده‌ای چه نقشی در وزارتخانه دارند، چرا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، تذکر به وزیر ارتباطات؛ عدم آنتن‌دهی در اورامانات و ضعف اینترنت در این حوزه، به وزیر کار: عدم پیگیری احداث درمانگاه تأمین اجتماعی و جذب نیروهای بومی.

- تذکر علی وقف چی نماینده زنجان و طارم به وزیر راه و شهرسازی؛ تسریع در برقراری پرواز در فرودگاه‌های زنجان، تذکر به رئیس جمهور؛ عدم تخصیص بودجه براساس ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی زنجان، تذکر به وزیر کشور؛ توجه به معیشت و بیمه دهیاران.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین به وزیر ورزش و جوانان؛ رسیدگی سریع و رعایت قانون برای احقاق حقوق تیم فوتبال تراکتورسازی

- تذکر محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به وزیر ورزش و جوانان؛ عدم توجه وزیر به مسائل و مشکلات باشگاه تراکتورسازی و حواشی بوجود آمده اخیر چیست؟

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم حل مشکل معیشتی و بیمه‌ای نیروهای فرهنگی آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی و رفع تبعیض‌های فراوان موجود در سیستم آموزش و پرورش

-  تذکر سیدحسن حسینی شاهرودی به وزیر نفت: قصور و کوتاهی و سوءمدیریت شرکت پخش فراورده‌های نفتی در حادثه برف و بسته شدن راه‌ها در حوزه انتخابیه

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور و وزیر اطلاعات و وزیر ارتباطات؛ ضرورت توضیح دولت در خصوص علت حضور و سخنرانی وزیر ارتباطات در اجلاس ۲۰۱۹ سران جامعه اطلاعاتی در ژنو و توضیحات خلاف مصالح نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور از سوی این وزارتخانه، تذکر به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد؛ ضرورت جلوگیری از خصوصی‌سازی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و سایر صنایع ملی مادر، ضرورت پرداخت تسهیلات مسکن به فرزندان جانبازان متوفی با توجه به مشکلات متعدد این عزیزان.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز