خبرگزاری کار ایران

قربانی در نطق میان دستور:

در جهت وحدت قوا و محرم دانستن مردم گام برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۳۰

یک نماینده مجلس تاکید کرد: لازم است در جهت همت حداکثری استفاده از تمام ظرفیت های داخل کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی، وحدت قوا و محرم دانستن مردم گام برداشته شود و از تجربه گرانسنگ ۸ سال دفاع‌مقدس بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به ملت ایران، گفت: در این شرایط سخت که دشمن در تمام زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حتی فضای مجازی آرایش جنگی گرفته و فشار حداکثری را به سمت ملت ایران نشانه رفته است، لازم است در جهت همت حداکثری استفاده از تمام ظرفیت های داخل کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی، وحدت قوا و محرم دانستن مردم گام برداشته شود و از تجربه گرانسنگ ۸ سال دفاع مقدس بهره ببریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تبریک هفته کارگر به تمامی کارگران که استوانه اقتصادی کشور هستند، هفته معلم را به تمامی فرهنگیان کشور تبریک گفته و از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان در جهت حفظ شأن مقام معلم تشکر کرد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه باید در جهت رفع تنگناهای فرهنگیان بکوشد چرا که امروز معلمان در شرایط نامطلوبی زندگی می کنند، در حالی که بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که تعلیم و تربیت و هدایت نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش پی ریزی شود، بنابراین اگر اعتقاد داریم که هویت فرهنگی کشور در دست فرهنگیان و معلمان عزیز است، باید برای امورات این قشر فرهیخته تلاش کرد و مصداق کار در این حوزه اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش است که ریل گذاری آینده کشور را مورد توجه قرار داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تبریک هفته هلال احمر به خانواده بزرگ این نهاد و فراکسیون ۱۴۷ نفری این سازمان در مجلس اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در جریان سیل اخیر مصداق خدمت خالصانه را به منصه ظهور گذاشتند.

وی با بیان اینکه سیل اخیر و بی سابقه در برخی استان های کشور سبب ایجاد خساراتی به زیرساخت ها شده است، افزود: این سیل برکاتی در حوزه منابع آبی کشور داشت که از تلاش تمامی دستگاه ها اعم از دولت، ارتش، سپاه، هلال احمر به ویژه اقشار مختلف مردم بخصوص مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر جهت کمک های انسان دوستانه به سیل زدگان تشکر می کنم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سیل اخیر، درس عبرت بزرگی برای همگان داشت و آن وجود یک ستاد مدیریت بحران واحد در کشور است، ادامه داد: وجود این ستاد می تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه هر کشور در گرو سه مقوله اقتصاد، امنیت و اعتماد است، تاکید کرد: متاسفانه بی تدبیری ها، ندانم کاری ها، آزمون خطاها، عدم شجاعت در تصمیم گیری ها، نداشتن شهامت و شجاعت در نظارت که از ابزار اصلی دولت در تنظیم بازار است، اعتماد عمومی مردم کمرنگ شده است.

قربانی تصریح کرد: آیا در کشور با رانت خودروسازان مقابله شده است؟ آیا با رانت گوشت، رانت نهادهای دامی، رانت دارو و هزاران رانت مشهود دیگر مقابله شده است؟ چگونه یک شبه برای یک محصول ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته می شود و یک شبه همان ارز به نیمایی تبدیل می شود؟ این رانت به جیب چه کسانی خواهد رفت؟

وی با بیان اینکه ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص یافت، افزود: چه کسانی از این ارز استفاده کردند و این ارز را برای چه کالاهایی مورد استفاده قرار دادند؟ آیا این ارز توانست در تامین کالاهای اساسی سبد خانوار موثر باشد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با کدام عقل سلیم می توان پذیرفت که از یکسو وام زنده با هواپیما وارد کشور شود و از سوی دیگر این دام صادر شود و فضا برای قاچاق باز شود؟، ادامه داد: چرا از بهترین ابزار مدیریت واردات و صادرات یعنی تعرفه به خوبی استفاده نمی شود؟ این ضعف در کشور نشان می دهد که توان مقابله با این مفسده و رانت را نداریم و یا اراده ای در بین نیست!

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نباید توپ را در زمینه مشکلات ساختاری دستگاه ها انداخت، گفت: خوشحالیم که رئیس جمهور در تاریخ ۱۱ اردیبهشت دستورالعملی برای وزرای مربوطه جهت کنترل بازار و اقدام لازم و موثر در توزیع، عرضه و فروش کالاها صادر کرد، هر چند دیر بوده اما این موضوع به فال نیک گرفته می شود، البته هنوز اقدام موثری از طرف وزارتخانه های مربوطه صورت نگرفته است.

قربانی با تاکید بر اینکه در این شرایط نابسامان اقتصادی کشور که دغدغه مردم معیشت است، افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست، افزود: بارها از زبان آقایان شنیده شده است که در سال ۹۸ قیمت بنزین هیچگونه افزایشی ندارد و مجلس نیز در بودجه سال ۹۸ چنین مجوزی را نداده است، بنابراین چگونه یک شبه شایعه گرانی آن پخش می شود؟ چرا با مجلس در این باره مشورت نشده؟ چه دست هایی در کار است که می خواهد برای کشور هزینه زا شود؟

وی ادامه داد: اگر دولت برای جبران کمبود منابع شهامت حذف یارانه ثروتمندان را ندارد، مجلس باید در جهت حذف یارانه ۴۰ میلیون ثروتمند و ۳ میلیون ایرانی خارج از کشور و همچنین حذف جداول غیرضرور اقدام کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: چرا تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ یعنی بخشودگی جرایم و دیرکرد وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان اجرایی نمی شود و متاسفانه درگیر تفکر یک بام و دو هوا شده است؟ در حال حاضر یک بانک این مصوبه را می پذیرد و بانک دیگر نمی پذیرد و این موضوع باعث سردرگمی مردم شده است.

قربانی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد برای تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی، سبد خانوار مردم از جمله برنج، روغن، گوشت، مرغ، شکر و خرما برنامه ریزی کند و سازمان حمایت فقط تهران را برای توزیع کالاهای اساسی ملاک قرار ندهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان های دیگر به جز تهران نیز مشکل معیشتی دارند، بیان کرد: سرمای اواخر فروردین امسال باعث از بین رفتن محصولات باغی و درختی و باغات چای گیلان شده است که از وزیر جهاد کشاورزی به جد درخواست می شود جهت بیمه محصولات کشاورزی اقدام و بیمه ها نیز به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مشخص نیست چه دست های خائنی پشت پرده است که می خواهد صنعت چای گیلان را نابود کند، آیا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات چای خیانت به کشاورزان مظلوم چایکار نیست؟

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه پل کابلی آستانه اشرفیه، جاده بندر کیاشهر به آستانه اشرفیه، جاده بندر کیاسر به دستک، جاده رودبنه به انبارسر از معضلات عمده وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه انتخابیه بنده است که باعث رنجش و نگرانی های مردم شده است.

قربانی تاکید کرد: مسکن مهر آستانه اشرفیه، ایستگاه پایانی قصه پرغصه مسکن مهر کشور است که با شعار وزیر راه و شهرسازی در ابتدای تصدی وزارتخانه با عملکرد در این بخش سازگاری ندارد.

وی در تذکری به وزیر نیرو افزود: برای افتتاح اولین پروژه آبرسانی روستایی کشور به روش BOT به آستانه اشرفیه سفر کردید، آیا می دانید که هنوز پروژه فوق به اتمام نرسیده است؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برق شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر از فرسوده ترین شبکه های برق کشور است، ادامه داد: وزارت نیرو بعد از ۱۲ سال هنوز نتوانسته سیستم فاضلاب شهرستان و حتی استان را سروسامان دهد و متاسفانه همه فاضلاب شهر آستانه اشرفیه وارد رودخانه ها و مزارع می شود و یک فاجعه زیست محیطی در حال رخ دادن است.

وی در تذکری  خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: صدای دردمندانه مردم گیلان را در حوزه بهداشت و درمان بشنوید، تمام بیمارستان های دولتی شرق گیلان امروز فاقد حتی یک دستگاه MRI است و تنها دستگاه رادیوتراپی دولتی گیلان نیز فاقد کارایی است و بیمارستان بندر کیاشهر با توجه به قول های این وزارتخانه هنوز کلنگ آن به زمین نخورده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس در تذکری خطاب به وزیر کشور گفت: بحث شهرستان شدن بندر کیاشهر از قول های شما و دولت بوده است و مردم این شهر هنوز منتظر اجرای این قول هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز