خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید تهران:

دادگستری تهران نه تنها ویترین بلکه قلب تپنده عدلیه در ام‌القرای دنیای اسلام است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۲۹

رئیس کل دادگستری تهران گفت: دادگستری استان تهران نه تنها ویترین و پیشانی دستگاه بلکه قلب تپنده عدلیه در ام‌القرای دنیای اسلام است؛ بدیهی است دادسرا و دادستان تهران دارای شان ، جایگاه و اختیارات ویژه‌ای در سطح استان، ملی و بین المللی است. اما هیچ کدام از این امور مهم جایگاه دادگستری و دادسرا را از کل قوه قضائیه منفک نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تکریم و معارفه دادستان تهران گفت: دوره تحول که با انتصاب آیت‌الله رئیسی آغاز شده تقارن مبارکی پیدا کرده است با چله دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر فرمودند. 

وی ادامه داد: دوره صیانت از دستگاه قضایی آغاز شده است و وظیفه قوه قضائیه در دوره جدید، برخود با مفاسد بدون در نظر گرفتن این و آن، خدمت بی منت به مردم و مردمی بودن آن است. دوره تحول دوره‌ای است که باید مردم از حمایت مطمئن باشند. 

رئیس کل دادگستری تهران گفت: دادگستری استان تهران نه تنها ویترین و پیشانی دستگاه بلکه قلب تپنده عدلیه در ام‌القرای دنیای اسلام است؛  بدیهی است دادسرا و دادستان تهران دارای شأن، جایگاه و اختیارات ویژه‌ای در سطح استان، ملی و بین‌المللی است. اما هیچ کدام از این امور مهم جایگاه دادگستری و دادسرا را از کل قوه قضائیه منفک نمی‌کند.

وی افزود: اینجانب به عنوان یک برادر در خدمت دادستان محترم هستم و با آغوش باز از حضور ایشان در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب تهران استقبال می‌کنیم. ۱۰ سال از دوران مسئولیت جناب آقای جعفری‌دولت‌آبادی که همزمان با حوادث سال ۸۸ بود،  شاهد کارنامه‌ای موفق در برخورد با فتنه‌گران بودیم. سپس  دوره پر  تلاطم اقتصادی در حوزه ارز و سکه و خودرو آغاز شد که با  برخورد قاطع با اخلالگران در نظام اقتصادی به پایان رسید.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: شاهد بودیم ایشان در مسئولیت سابق کار ، تلاش و زحمات شبانه‌روزی کشیدند و با روحیه انقلابی و جهادی انجام وظیفه کردند.

وی خطاب به دادستان پیشین تهران گفت: دادستان محترم جناب آقای جعفری‌دولت‌آبادی به نوبه خودم به عنوان خدمتگزار و مسئول در دادگستری استان تهران از  زحمات و تلاش‌های شما نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی ادامه داد: برادر عزیز و ارجمند و مدیر جوان و انقلابی جناب آقای القاصی‌مهر ضمن تبریک به شما خیر مقدم عرض می‌کنم و با آغوش باز از شما استقبال می‌کنیم و دست یاری، کمک و حمایت به سوی شما دراز و دستان شما را به گرمی می‌فشارم.

اسماعیلی گفت: انتخاب ایشان حاصل اجماع مرکب پیشنهاد اینجانب، تایید دادستان کل کشور و تصویب ریاست معظم قوه قضائیه است. یکی از برنامه‌های راهبردی در دوره تحول اهتمام به اجرای دقیق قانون همه قوانین در همه سطوح و قانون برای همه است که نمونه بارز آن در انتخاب ریاست دیوان عالی کشور و اجرای دقیق اصل ۱۶۲ قانون اساسی مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: انتخاب دادستان تهران با پیشنهاد رئیس کل دادستانی کشور، موافقت دادستان کل کشور و از سوی ریاست محترم قوه قضائیه صورت گرفته است. جایگاه و نقش دادستان تهران و اهمیت چنین جایگاهی  این حق را برای رئیس قوه قضاییه ایجاد کرد که دادستان تهران را انتخاب کنند.

وی افزود: بارها این اینجانب نظر خود را  در مورد انتخاب دادستان خدمت ایشان عرض کردم و گفتم اگر قرار است رئیس کل دادگستری استان تهران تغییر کند با رئیس کل جدید نیز تبادل‌نظر فرمایید.

رئیس کل دادگستری تهران گفت: برادر عزیز القاصی مهر دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی است که به عنوان دادستان تهران انتخاب شدند. ایشان  شخصیتی هستند که از نظر علمی و تحصیلات دانشگاهی مرتبه بالایی دارند و سالیان قبل موفق شده‌اند دوره عالی دانشگاهی را به اتمام برساند و دکترای خود را در رشته حقوق جزا و جرم شناسی اخذ نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، ایشان برخوردار از نیرو و نشاط جوانی بوده و در عین حال تجربه کافی مدیریتی در سمت‌های مختلف قضایی از جمله معاونت دادستان مرکز استان و قائم مقام رئیس عمومی دادستانی استان را بر عهده داشتند. ایشان دادستانی  یکی از کلانشهرهای ایران اسلامی را بر عهده داشتند و رئیس کل دادگستری استان فارس بودند. در مقاطع طولانی نمایندگی واحدهای نظارتی و حفاظتی و مسئولیت حفاظت و اطلاعات دادگستری استان را عهده دار بودند.

 اسماعیلی افزود: الحمدلله در کنار جوانی و روحیه انقلابی از تجربه بسیار مفید مدیریتی را برخوردار هستند. امیدوارم  انباشته علم، تجربه و  موفقیت را در دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ما و همکاران ما نشان دهند. اینجانب نهایت همکاری را با دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهم  داشت و از یکایک همکاران در رده‌های مختلف دادگستری استان تهران و شهرستان‌های تابعه و محترم امنیتی و انتظامی عزیزانمان در نیروی انتظامی سپاه پاسداران به سازمان اطلاعات به بخش‌های مختلف توقع و انتظار دارند برای سربلندی دستگاه قضا و برای موفقیت دادستان محترم جدید تهران نهایت همکاری را با این برادر عزیز داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز