خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام محمدحسنی:

ارتش اجازه تعدی و تجاوز از سوی هیچ کشور بیگانه‌ای را نخواهد داد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۹۵

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت:با وجود ارتش قوی و مکتبی هیچ بیگانه‌ای جرات تجاوز و حتی فکر تجاوز به خاک ایران را ندارد چرا که ارتش از نظر قدرت و اقتدار دفاعی در نقطه بازدارندگی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عباس محمدحسنی در اولین همایش سراسری تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وظایف ارتش بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: پاسداری از تمامیت ارضی کشور یکی از مهم‌ترین وظایف ارتش است.

وی افزود: با وجود ارتش قوی و مکتبی هیچ کشور بیگانه‌ای جرأت تجاوز و حتی فکر تجاوز به خاک ایران را ندارد چرا که ارتش از نظر قدرت و اقتدار دفاعی در نقطه بازدارندگی قرار دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پاسداری از استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر وظایف ذاتی ارتش برشمرد و ادامه داد: با وجود این وظایف و مأموریت‌های سنگین، ارتش در هنگام بلایای طبیعی نیز با تمام قدرت به امدادرسانی و مردم‌یاری می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه ارتش از اهمیت بالایی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است، گفت: این مأموریت‌های مهم نشانه سرنوشت‌ساز بودن ارتش است.

وی به ضرورت افزایش توان رزمی برای رسیدن به بازدارندگی بیشتر در اجرای مأموریت‌های مهم اشاره و تاکید کرد: به روز کردن تجهیزات و افزایش توان رزمی از طریق آموزش میسر خواهد بود.

حجت الاسلام محمد حسنی با تاکید بر اینکه هر آموزشی موفقیت آمیز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: آموزشی که با تربیت توأم شود، موفقیت آمیز است. امکان ندارد آموزش بدون تربیت، به نتیجه مطلوب برسد و اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی اذعان کرد: اگر آموزش همراه با تربیت باشد، می‌توانیم پای آرمان‌های خودمان بایستیم. در این صورت است که یک نظامی دستش را در برابر تهدیدات بالا نمی‌برد و تسلیم شدن به فکرش خطور هم نمی‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: اساس دستیابی به توان رزمی و تجهیزات بروز، آموزش است، از طرفی روح و جان آموزش، تربیت است. ممکن است بالاترین تجهیزات را داشته باشند، اما بدون تربیت، موفقیت ممکن نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه برای افزایش دانش، باید تربیت مورد توجه قرار گیرد گفت: فصل الخطاب آموزش برای افزایش توان رزمی، تربیت است. اگر کسی تربیت نشده باشد، چطور می‌تواند برای کشورش، از جانش بگذرد؟

وی ادامه داد: تربیت و آموزش جدایی ناپذیر هستند. همانطور که جان بدون روح، امکان حیات ندارد، آموزش بدون تربیت هم آموزشی مرده و بی جان خواهد بود. نمی‌توان آموزش بدون تربیت را تصور کرد. تمام آموزش‌ها همراه با تربیت است. تنها تفاوت این است که ممکن است تربیت توحیدی باشد یا غیر توحیدی. تربیت موردنظر این همایش، تربیت موردنظر قرآن است.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: وقتی از تربیت صحبت می‌کنیم منظورمان یک انسان مجاهد، شهادت طلب و ارزشی مطابق با اسلام است. همه آموزش‌ها در همه عالم با تربیت آمیخته است و امکان جداسازی این دو از هم وجود ندارد.

وی آموزش منهای تربیت را عقیم دانسته و اظهار داشت: به همین دلیل قرآن به طور صریح آموزش را آمیخته با تربیت معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر این‌که در اسلام تربیت مقدم بر آموزش است گفت: هدف از تربیت، رشد و شکوفایی همه قابلیت‌ها، اما هدف از آموزش انتقال معلومات است. چیزی که همه ظرفیت‌های انسان را عملیاتی می‌کند، تربیت است.

وی با بیان اینکه آموزش به معنای انتقال دانش است اما تربیت به معنای انتقال ارزش است، یادآور شد: همیشه رتبه ارزش مقدم بر دانش است. ارزش انسان به بینش وی است که در سایه تربیت به وجود می‌آید. از طرفی آموزش به فعالیت‌های ذهنی و علمی در محیط محدود به کلاس صورت می‌گیرد ولی پرورش به فعالیت‌های عملی اطلاق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز