خبرگزاری کار ایران

حدادعادل:

ایده «یک کمربند، یک جاده» مناسبات ظالمانه حاکم بر روابط بین‌الملل را تغییر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۲۱

رئیس هیات عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر به چین با عضو کمیته اصلی حزب حاکم چین و وزیر ارتباطات و تبلیغات در شانگهای دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حدا‌دعادل در این دیدار ایده «یک کمربند، یک جاده» را به معنی حضور مردم کشورهای مسیر جاده ابریشم در طرحی دانست که امید می‌رود با اجرای آن سبک و روشی عادلانه جایگزین مناسبات ظالمانه حاکم بر روابط بین الملل شود.

وی هماهنگی طبیعت و صنعت در شانگهای و رویکرد مدیریت این شهر به توسعه توأم با حفظ طبیعت را قابل توجه توصیف کرد و گفت: روابط فرهنگی و شناخت دو ملت ایران و چین از یکدیگر کافی نیست و حضور هنرمندان دو کشور در جشنواره‌های فرهنگی می‌تواند به این شناخت کمک کند.

وزیر ارتباطات و تبلیغات حزب حاکم چین در شانگهای در این ملاقات، شانگهای را پایتخت اقتصادی چین و جی دی پی سالانه آن را سه تریلیون یوآن عنوان کرد و افزود: شانگهای، شهری باز است که بیش از ٢٠٠ هزار اتباع سایر کشورها بیش از ٩٠ هزار شرکت خارجی و ٨٠ دانشگاه و مرکز علمی را در خود جای داده و نقطه عزیمت اجرای طرح «یک کمربند، یک جاده» شناخته می‌شود.

«جو هویی لین» وزیر ارتباطات و تبلیغات حزب حاکم در شانگهای همچنین با اشاره به نخستین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در سال گذشته که با مشارکت ٧٢ کشور، بیش از هزار شرکت خارجی و ۴٠٠ هزار شرکت چینی در شانگهای برگزار شد، حضور ایران را در این نمایشگاه ارزنده و مغتنم خواند و گفت: ایران در بین ۲۹ کشوری که در امتداد جاده ابریشم قرار دارند، کشوری با اهمیت راهبردی خاص و غنای فرهنگی و تمدنی ویژه است.

در جریان این ملاقات، غلامعلی حداد‌عادل، کلان‌شهر تبریز را دومین شهر اقتصادی ایران توصیف کرد و با توجه به استقبال طرف چینی مقرر شد تفاهم برای خواهرخواندگی تبریز و شانگهای در دستور کار دستگاه‌های ذیربط در دو کشور قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز