خبرگزاری کار ایران

فارن پالیسی گزارش داد؛

عربستان نمی‌تواند کمبود نفت بازار را جبران کنند/ کیفیت نفت ایران با نفت سایر اعضای اوپک قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۳۸

فارن پالیسی در گزارشی نوشت: اعضای اوپک و عربستان نمی‌توانند کمبود نفت در بازار را جبران کنند و صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران را جایگزین کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از «فارن پالیسی»، آمریکا اعلام کرد که با توجه به بالا بودن نسبی قیمت نفت و با توجه به کسری ناشی از نفت ایران، انتظار می‌رود قیمت بنزین هم در ماه‌های آتی افزایش یابد.

چین، هند و کره‌جنوبی روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می‌کنند. چین از جمله کشورهایی است که به پایبندی خود برای ادامه خرید نفت از ایران تاکید کرده‌ است.

«متیو رید»، معاون رئیس شرکت نفتی «فارن ریپورتز» در مورد جای خالی نفت ایران گفت: اعضای اوپک و عربستان نمی‌توانند کمبود نفت در بازار را جبران کنند و صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران را جایگزین کنند.

از سوی دیگر کیفیت نفت ایران با نفت سایر اعضای اوپک قابل مقایسه نیست، نفت ایران از امتیاز سنگین بودن برخوردار است و بسیاری از پالایشگاه‌ها به آن نیاز دارند.

در صورتی که عرضه نفت جهانی با توجه به تحولات لیبی و ونزوئلا، تحت تأثیر یک رویداد جدی یا غیر‌منتظره قرار گیرد، توانایی عربستان سعودی و اوپک برای جبران کمبود بازار نفت بسیار کم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز