خبرگزاری کار ایران

گزارش رویترز از شخصیت اثرگذار در لغو معافیت‌های نفتی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۹۳

منابع آگاه از نقش مهم ریچارد گلدبرگ که چند ماه پیش از گروه صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» به شورای امنیت ملی آمریکا پیوست، در لغو معافیت‌های نفتی ایران خبر دادند.

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روزقبل، با اعلام خبر عدم تمدید  معافیت‌های نفتی واردکنندگان نفت ایران، جهان را نگران افزایش قیمت نفت در روزهای آتی کرده‌ است؛ چراکه قیمت بالای نفت باعث بالارفتن قیمت بنزین در آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ پس از اعمال دور اول تحریم‌ها علیه ایران، به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران بوده‌ و این حرکت را به عنوان مجازاتی برای جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران و حمایت ایران از برخی گروه‌ها در خاورمیانه دانسته‌ است.

در ابتدا، ترامپ با اعطای معافیت به خریدارانی مثل چین، هند و ترکیه اجازه ادامه خرید از ایران را داد اما اکنون ایالات متحده حدود ۲ میلیون بشکه نفت در بازار جهان را به دلیل تحریم‌های ایران و ونزوئلا حذف می‌کند.

با این حال واشنگتن امیدوار است که افزایش تولید نفت ایالات متحده و تولید بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز بتواند بازارهای جهانی را تامین کرده و قیمت‌ها را پایین نگه دارد. این در حالی است که قیمت نفت در بالاترین سطح خود در ۶ ماهه اخیر قرار گرفته‌ است.

با توجه به این موضوع که ترامپ اخیرا از افزایش قیمت نفت در بازار و افزایش قیمت بنزین خرده‌فروشی‌ها ابراز نگرانی کرده است، از دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خواسته تا تولید نفت را به منظور جبران کسری ناشی از تحریم ایران و ونزوئلا افزایش دهد.

به گزارش منابع آگاه، «ریچارد گلدبرگ» که چند ماه پیش از گروه صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» به شورای امنیت ملی آمریکا پیوست در این روند نقشی «اثرگذار» ایفا کرده است.

گلدبرگ بارها بر موضع ضدایرانی خود تاکید کرده‌ است و خواهان افزایش فشار بر ایران شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز