خبرگزاری کار ایران

کره‌جنوبی:

نفت ایران را به سایر منابع نفتی ترجیح می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۷۱

موسسه اقتصاد انرژی کره جنوبی اعلام کرد نفت ایران برای پالایشگاه‌های این کشور اهمیت زیادی دارد و این کشور تاکنون نتوانسته است جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، موسسه اقتصاد انرژی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد، این کشور تاکنون نتوانسته است جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند.

«کیم جائه کیونگ» از پژوهشگران این مرکز در این باره گفت: پالایشگاه‌ها تمایلی به خرید نفت فوق سبک از کشور‌های دیگر مانند قطر ندارند؛ چرا که قیمت آن بسیار بالا است.

پالایشگاه‌های کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند که نفت فوق سبک ایران نسبت به کشور‌های دیگر از جمله قطر دارای سولفور کمتری است و قیمت مناسبی دارد و می‌توان از آن برای تولید مواد پتروشیمی استفاده کرد.

«لی میونگ یوک» از شرکت «اس کی» کره جنوبی گفت: آمریکا پالایشگاه‌ها را مجبور می‌کند تا به سمت خرید از کشور‌های دیگر بروند، اما این اتفاق، افزایش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

کره جنوبی بخش زیادی از نفت سبک مورد نیاز خود را از کشور‌های قطر، نیجریه، نروژ، لیبی، مالزی، فیلیپین، استرالیا و قطر تامین می‌کند، اما آمار‌ها نشان می‌دهد این کشور نزدیک به ۵۰ درصد از نفت فوق سبک مورد نیاز پالایشگاه‌های خود را از ایران وارد می‌کند. بنابراین لغو معافیت‌ها برای کره جنوبی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز