خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری قزوین:

عملیات ساخت جاده قزوین به کلاچای متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۵۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ادامه اجرای جاده قزوین - الموت- کلاچای به غیر از قطعه یک آن به طول پنج کیلومتر به دلایل زیست محیطی متوقف می شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان در سال جاری که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: توقف این پروژه به دلیل صادر نشدن مجوزهای قانونی از سوی سازمان محیط زیست انجام می شود.

وی با اشاره به انجام کارهای عمرانی در قطعه یک این مسیر، ادامه داد: به دلیل اجرای عملیات خاکی این پروژه در قطعه یک، بلافاصله پس از اتمام عملیات جاده مورد نظر باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: با توجه به درخواست مدیر کل راه و شهرسازی استان این پروژه از قزوین تا رودخانه شاهرود به طول ۴۵ کیلومتر طی هفته جاری مورد بازدید اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت و پس از آن موارد یاد شده باید از سوی مسوولان اداره کل محیط زیست، راه و شهرسازی و استانداری جهت تعیین و تکلیف نهایی به مرکز ارسال شود.

این مسئول قضایی اضافه کرد: انجام عملیات راهسازی که باعث تجمیع نخاله‌های سنگ در حاشیه رودخانه باراجین نیز شده که باید توسط پیمانکار جمع‌آوری شود.

پیشتر و در سال قبل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به قزوین از نداشتن پیوست زیست محیطی این مسیر در دست ساخت خبر داده بود.

جاده در دست احداث قزوین-کلاچای دارای ۱۴۵ کیلومتر طول است ۷۰ کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده و فاز نخست آن نیز به طول ۲۶ کیلومتر در سال ۹۲ کلنگ زنی شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی بیمارستان خیریه رحیمیان در الوند، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی شورای برنامه‌ریزی این مرکز درمانی باید فعالیت خود را در آینده نزدیک از سر بگیرد.

در ادامه این نشست، موضوع مشکلات اراضی موقوفه رشتقون قزوین از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ارایه و برای حل آنها راهکارهای لازم بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز