خبرگزاری کار ایران

دریادار خانزادی در نشست خبری:

نفتکش‌های ایرانی جزو خاک کشورمان هستند/ مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان در جنوب کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۹۱

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران بخشی از سرزمین ما محسوب می‌شوند گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً از نفتکش‌های ایرانی دفاع خواهد کرد

به گزارش ایلنا،‌ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد، گفت: نمایش توانمندی و ظرفیت‌های نیروی‌های مسلح در زمان صلح موجب بازدارندگی است.

وی افزود: نیروی دریایی در کنار نقش بازدارندگی، نقش‌های سیاسی و دیپلماتیک دارد، ایران اسلامی کشوری با مرزهای جهانی است، زیرا دریا موقعیت ویژه‌ای را به ایران اسلامی داده است و از طریق دریا می‌توانیم با کشورهای دور دست ارتباط داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین، گفت: این سفر به دعوت فرمانده نیروی دریایی ارتش چین به مناسبت ۷۰ سالگی جمهوری خلق چین صورت گرفت که ۶۱ هیئت از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند.

امیر دریادار خانزادی تاکید کرد: محور اصلی سخنرانی‌های ما، تعامل کشورها برای تأمین امنیت دریاها و همچنین در خصوص کارکردهای مخرب قدرت‌های استکباری در دریا بود، چرا که قدرت‌های استکباری با نقش مخربی که دارند موجب گسترش نا‌امنی در دریاها می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶۱ هیئت در این اجلاس حضور داشتند که ۳۶ کشور در سطح فرمانده نیروی دریایی در این اجلاس حاضر بودند. ۱۱ کشور نیز علاوه بر فرماندهان، ناوگان‌های خود را برای شرکت در رژه دریایی به کشور چین اعزام کرده بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه محور اصلی سخنرانی در اجلاس هفتادمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی جمهوری خلق چین، تعامل کشورها برای حفظ امنیت آب‌ها بود، گفت: مشارکت، تعامل، ظرفیت‌سازی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و همکاری‌های گسترده و همچنین بیان کارکردهای مخرب قدرت‌های استکباری در دریاها، از جمله محورهای سخنرانی بنده به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بود.

امیر دریادار خانزادی تاکید کرد: در این سخنرانی اعلام کردیم که کشورهای صاحب تمدن بزرگ دریایی از جمله ایران و چین، در حال خیزش به سمت دریاها هستند و معنای این امر آن است که سامانه قدرت دریایی باید فضای بزرگی را برای این تمدن‌ها باز کنند.

وی با بیان اینکه با ۱۰ فرمانده نیروی دریایی به صورت کاملاً محرمانه دیدار کردیم، گفت: یکی از محورهای این دیدارها، برگزار مسابقات غواصی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران بود. مسابقات غواصی عمق، تا دو ماه دیگر در آب‌های جنوب کشورمان برگزار می‌شود و نیروهای دریایی روسیه و چین قطعاً در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: بازدیدهایی از ظرفیت‌های نیروی دریایی چین داشتیم و ان‌شاءالله این ظرفیت‌ها قابل به اشتراک گذاشتن است.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه به واسطه رفتار مجموع کشورهای شرکت کننده در این اجلاس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احساس عزت و غرور کردیم، عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش امروز از نیرویی توانمند، جوان و کاملاً تحصیل‌کرده در داخل کشور برخوردار بوده و دارای تجهیزات بومی است و جوانان مستعد نیروی دریایی ارتش، بسیار باهوش و قابل اعتماد هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تا امروز نیروهای دریایی ایتالیا، هند، چین و پاکستان برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دعوتنامه آموزشی فرستاده‌اند، افزود: در حال حاضر تعدادی از افسران ما در این کشورها مشغول تحصیل هستند و از آن طرف نیز دانشجویان خارجی این چند کشور، در ایران به تحصیل می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یک رزمایش دریایی مشترک با ناوگان دریایی روسیه در آب‌های جنوب کشورمان خواهیم داشت، تصریح کرد: اعزام ناوگروه‌ها به سیاق سالیان گذشته همچنان از سوی نیروی دریایی در سال جاری ادامه خواهد داشت.

امیر دریادار خانزادی همچنین با بیان اینکه ما به عنوان یک کشور مستقل و آزاد در جهان قطعاً برای فروش نفت با کشورهای مطالبه کننده نفتِ ایران رابطه خواهیم داشت، گفت: دریاهای آزاد جهان متعلق به همه کشورهای دنیاست و همه می‌توانند به صورت صلح‌آمیز از این دریاها استفاده کنند. نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی ایران بخشی از سرزمین ما محسوب می‌شوند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطعاً از این نفتکش‌ها دفاع خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: اسکورت کشتی‌های تجاری ایران را با قدرت بیشتر از قبل ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: ناوشکن دنا برای به آب اندازی در جنوب و ناوشکن دماوند در شمال آماده تحویل به یکان‌های بهره‌بردار هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز