خبرگزاری کار ایران

امروز؛

نشست شورای سیاستگذاری زنان اصلاح‌طلب با بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۵۳

امروز نشست بررسی مشکلات سیل‌زدگان در نشست شورای سیاستگذاری زنان اصلاح‌طلب برگزار و وضعیت، نیازها و مسایل زنان و کودکان استان خوزستان بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری احزاب اصلاح‌طلب و نمایندگانی از وزارت کشور و استانداری و شهرداری تهران حضور داشتند.

فرزانه مروستی؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، ثریا شارقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، مدنی معاون مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و 'زهرا بهروزآذر' سرپرست اداره کل امور بانوان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، به عنوان استان معین خوزستان در این نشست حضور داشتند. 

حاضران در این نشست با اشاره به شرایط خاص مناطق سیل‌زده به این موضوع تاکید داشتند که کمک ها ذیل ستاد مدیریت بحران و سازمان هلال احمر صورت گیرد.

همچنین در این نشست تاکید شد: تمرکز بر کمک‌هایی باشد که در فاز پسابحران برای زنان و کودکان بتوان انجام داد.

اعضا در این نشست تاکید کردند: جلب مشارکت مدنی و مردمی در توان افزایی و بازتوانی اقتصادی زنان مناطق سیل زده (راه اندازی دوباره کسب و کارهای خانگی و صنایع دستی و همچنین حمایت از آنان در برگزاری بازارچه های خیریه و فروش و جشنواره های غذایی و ...) مشارکت در برنامه های مربوط به بازسازی روحی روانی زنان و کودکان به موازات بازسازی خانه و مسکن سیل زدگان در کانون توجه اعضای شورا قرار گیرد.

رصد مستمر مسایل زنان و کودکان در مناطق سیل زده و ارزیابی عملکرد نهادهای ذی ربط توسط شعبات و دفاتر احزاب عضو، تدوین برنامه عمل مختص و متناسب هر استان و تقسیم کار میان اعضا و متولیان امر نکاتی است که در این نشست به آن تاکید شد.

همچنین اعضا در این نشست تاکید داشتند: از آنجایی که احزاب واسطه میان مردم و دولت هستند، در مرکز و استان ها در بازسازی اعتماد عمومی نسبت به نهادهای خدمتگزار دولتی و بویژه هلال احمر اهتمام ورزیده شود.

در همین راستا ادامه برگزاری سلسله نشست های شورا با مسوولانی از استان های معین برای سایر استان های سیل زده و نیز نهادهای مدنی کماکان در دستور کار شوراست.

 چهار حزب انجمن روزنامه نگاران زن ایران، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و مجمع زنان اصلاح طلب دی ماه سال گذشته در ائتلافی شورای‌عالی سیاستگذاری زنان اصلاح طلب را تشکیل دادند. 

در اهداف و وظایف این شورا موضوعاتی مانند تدوین برنامه و راهکارهای عملیاتی جهت ارتقاء توان‌مندی سیاسی و مدیریتی زنان، زمینه‌ سازی جهت ائتلاف و گفتگوی ملی با سایر احزاب زنان، پایش فعالیت‌ها در حوزه زنان در قوای سه‌ گانه، شناسایی ظرفیت‌ موجود تشکل‌ های زنان در استان‌ ها، اعلام مواضع مشترک در مناسبت‌های مختلف اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز