خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی:

هرکه به آینده انسان می‌اندیشد از آینده زمین نگران است/ باور کنیم بهشت و جهنم به دست خود ما در این دنیا ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۸۵

یکی از اعضای حقوق‌دان شورای نگهبان گفت: امروز وضعیت محیط‌زیست بسیار خطرناک است و هرکه به آینده انسان می‌اندیشد از آینده زمین نگران است. اگر خردورزی وجود نداشته باشد این مشکلات به مساله آب در جهان هم دامن می‌زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن اسماعیلی در همایش بین المللی «آینده جهان اسلام در افق‌۱۴۱۴» گفت: همه ما می‌دانیم و بدون اینکه نیاز به استناد داشته باشد آشکار است جهان بشریت در آستانه تحول است و نه‌تنها جهان اسلام، بلکه تمام جهان در یک پیج تاریخی قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید درک درستی از شرایط کنونی داشته و برای این تحول آمادگی داشته باشیم. همچنین در آخر باید قدرت و توان مدیریت این تحول را داشته باشیم.

این عضو شورای نگهبان گفت: جهان اسلام باید باور کند که او می‌تواند آینده جهان را بسازد و باید بسازد. از زمانی که نسل سوم مطالعات آینده‌پژوهی به وجود آمد کارهایی شروع شد که ما نباید در جهان اسلام از آنها عقب بیفتیم.

این حقوق‌دان اظهار داشت: جهان اسلام در فناوری هم ظرفیت‌هایی برای این تحول دارد و به نظر می‌رسد در تمدن نوینی که بشریت در انتظار آن به سر می‌برد اخلاق نقش اول را دارد.بشر به این نتیجه رسید که راه سعادت او بازگشت به ارزش‌ها است و این زبان اخلاق است.

اسماعیلی گفت: امروز وضعیت محیطزیست بسیار خطرناک است و هرکه به آینده انسان می‌اندیشد از آینده زمین نگران است. اگر خردورزی وجود نداشته باشد این مشکلات به مساله آب در جهان هم دامن می‌زند. جهان امروز گام‌هایی در این زمینه برداشته اما آنچه کمک‌کننده خواهد بود بینش بشری است که بیشتر از معاهدات محیط زیستی اثر دارد.

وی تصریح کرد: اگر ما آنگونه که خدا گفته عمل کنیم با محیطزیست بهتر برخورد می‌کنیم. اگر فرض کنیم آخرین نسل بشر باشیم باز هم لازم بود به طبیعت به عنوان موجودی با فهم و شعور بنگریم و نگاه ابزارگونه نداشته باشیم.

اسماعیلی یادآور شد: ما مسلمانان باید باور کنیم بهشت و جهنم به دست خود ما در این دنیا ساخته می‌شود. ما محتاج فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم. مدیریت این تحولات را هم باید مدنظر قرار دهیم تا تحولات ما را مدیریت نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز