خبرگزاری کار ایران

خلاصه مصاحبه ظریف با فاکس‌نیوز؛

تلاش ترامپ برای «به زانو درآوردن ایران»، محکوم به شکست است

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۵۶

وزیر خارجه ایران تاکید کرد:‌ ترامپ قصد دارد با اعمال فشار حداکثری بر ایران، ما را به زانو درآورد در حالیکه چنین تلاشی محکوم به شکست خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف ویر امور خارجه ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز که مشروح فردا یکشنبه از این شبکه پخش می‌شود، اعلام کرد که برخی از اعضای دولت ترامپ تلاش می‌کنند همانطور که آمریکا وارد درگیری با برخی کشورهای خاورمیانه شد، این کشور را به سمت جنگ با ایران بکشانند.

از نظر ظریف جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، عربستان سعودی، اسرائیل و امارات متحده عربی از جمله طرف‌های خواهان تشدید تنش میان تهران و واشنگتن هستند.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید همه این طرف‌ها در نهایت برای تغییر نظام در ایران تلاش می‌کنند، گفت: حداقل همه آنها نشان داده‌اند که علاقه‌مند به کشاندن آمریکا به درگیری نظامی با ایران هستند البته من معتقدم نیستم که ترامپ در این باره با آنها هم‌نظر باشد، چون او در مبارزات انتخاباتی خود وعده داد که آمریکا را وارد جنگ دیگری نخواهد کرد.

وی گفت: معتقدم که ترامپ قصد دارد با اعمال فشار حداکثری بر ایران، ما را به زانو درآورد در حالیکه چنین تلاشی محکوم به شکست خواهد بود.

اوایل این هفته جنگ لفظی در پی پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانیان بین وزارت خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه ایران ایجاد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز