خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی:

باید کشور را از تن‌پروری و عیاشی نجات داد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۸۱

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دشمن اینچنین دور ما احاطه کرده و این تحریم‌ها و جنایت‌هارا ایجاد کرده است. امریکا از روز اول دشمن ما بود و این دولت احمق آمد پرده‌ها را کنار زد و همه دشمنی را نشان داد. این تحریم که گسترده شده ما می‌توانیم با اهمییت دادن به مردم اثرات تحریم را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌‌‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: ما باید به کار توجه کنیم. این که می‌گویند روز کارگر یعنی برای کار ارزش قائل باشیم. ما در کار نباید راحت‌طلب باشیم. این معنی کار نیست.

وی تاکید کرد: روز کارگر به معنی عام است نه فقط برای کارگران. یعنی از بنده گرفته که روحانی هستم تا اصناف مختلف باید به کار اهمیت داد. باید کار را دقیق انجام داد. اهمیت به کار اگر وجود داشته باشد آنگاه ما در هر صنفی که باشیم آن کار را درست انجام می‌دهیم. سپاس داشتن روز کارگر یعنی ارزش کار را متوجه شدن و اعلام کردن و کشور را از رخوت و سستی و بی‌حالی و تن‌پروری و از عیاشی و خوش گذرانی باید نجات داد.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به شعار رونق تولید خاطرنشان کرد: رونق تولید با همین کار و پیدا کردن راه است که ایجاد می‌شود. اینکه چگونه باید تولید شود و کارگر بیشتر شود و اشتغال بیشتر شود یک وظیفه‌ است. آیا می‌شود تولید را طوری هدایت کرد که دستگاه‌ها بخوابند؟ سه قوه می‌توانند این کار را کنند؟ اگر دو نفر اختلاف کردند اختلاف به جای خود ولی تولید نباید متوقف شود. هر تولید به نفع کشور باید از آسیبش دوری کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: دست مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) بالای سر ماست و این حقیقت را باید احساس کنیم. خداوند کمک می‌کند و خیرها و برکت‌های فراوان دارد. باید به رونق اهمیت داد و جلوی آسیب‌ها را گرفت. انسان باید خود را سرباز امام زمان (عج) بداند. صندلی دولت و مجلس و قضا همه این پست‌ها اگر در راه امام عصر (عج) قرار بگیرد، ارزش دارد وگرنه ارزشی ندارد که انسان عمر خود را تلف کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دشمن اینچنین دور ما احاطه کرده و این تحریم‌ها و جنایت‌ها را ایجاد کرده است. امریکا  از روز اول دشمن ما بود و این دولت احمق آمد پرده‌ها را کنار زد و همه دشمنی‌ها را نشان داد که از اول چنین بوده‌ است. این تحریم که به این صورت گسترده شده ما می‌توانیم با اهمیت دادن به کار و مردم خسارتش را به حداقل برسانیم.

امامی کاشانی گفت: در این سیل گرچه مساله آب برای کشور ارزشمند بود اما گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد و این باید تامین شود و همه باید کمک کنند. هرکسی از کسانی که می‌توانند به مدد بیایند کمک کنند. در این کمکی که شد، همه وارد شدند و از همه طبقات وارد شدند و اینطور با سیل‌زدگان ما همدردی کردند این وحدت خاطره همان زمان حمله دشمن به کشور و اوایل نهضت و جمهوری اسلامی را نشان داد که چگونه هم با هم بودند. باید اینچنین با هم باشیم و همدردی با دیگران کنیم و اگر این کارها را کردیم و این راه را رفتیم این کار در همه امور ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: مواردی که می‌شود از تحریم استفاده کرد این است که بتوانیم اقتصاد مقاوتی را خوب پایه‌ریزی کنیم که با برنامه دولت و مجلس و دستگاه قضایی می‌توان به مشکلات کشور کمک کرد و این تحریم‌های امریکا را به حداقل رساند.

امامی کاشانی با تبریک به سرلشگر حسین سلانی برای منصوب شدن به فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: امیدواریم با صلابت و توان هرچه بیشتر بتوانند این راه را ادامه دهند. سپاه چیزی است که ما در دوران انقلاب دیدیم. وقتی دشمن هجوم می‌آورد سپاه و نیروهای مسلح سینه سپر می‌کردند و این در زمان حمله است. وقتی هم در دفاع است، سپاه و ارتش در کشور  باعث امنیت و آرامش کشور است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بحث بعد جنایت امریکا است که سپاه را تروریست اعلام کرد و مجلس پاسخ داد. آن مطلبی که امریکا گفته و آنچه مجلس تصویب کرده این دو را به قضاوت مردم دنیا می‌گذاریم. مردم دنیا یعنی همه مردم نه یک عده خاص. امریکا سپاه را تروریست اعلام کرده و ترور یعنی حمله یکباره و ایجاد آشوب. حال آیا این تروریسم در امریکا است یا در ایران؟ آیا این تروریسم در مصوبه ترامپ است یا در مصوبه مجلس؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار کرد: ایران از نظر ایدئولوژی حرفش این است که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که حضرت اجازه ترور را نمی‌دهد و ترور را منع می‌کند و پیامبر می‌گوید مومن ترور نمی‌کند و این تئوری ما و فکر ما و عقیده ماست.

وی افزود: دنیا تو می‌بینی که امریکا چه کرد و تو می‌بینی که آل سعود و صهیونیست چه کرده‌اند این جنایانتی که می‌شود این داعش‌ها و قتل‌ها و این نزدیک به ۲۰ هزار بمب که بر سر مردم یمن وارد کردند آیا این‌ها ترور نیست؟ آیا این بمب‌هایی که با آن بیمارستان‌ها را هدف قرار دادند و بچه‌ها را کشتند ترور نیست؟ این عربستان سعودی است که تروریست است. این شمایید که می‌گویید باید بر خاورمیانه مسلط شد. دنیا برای شما ارزشی قائل نیست و دور هم جمع هستید و فکر می‌کنید پیروزید ولی شکست و بدبختی برای شماست.

امامی کاشانی گفت: نکته دیگر جنایت آل سعود است که برای ۳۷ نفر زندانی که این‌ها انتقاد می‌کردند اینطور فجیعانه آن‌ها را از بین برد. این لکه ننگی بر چهره آل سعود است و دنیا می‌داند رسوا کیست و این رسوایی است که در دنیا آشکار شده و جهان بشریت هم به این معنا توجه کرده که چه خبر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز