خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

شهبازی‌نیا درگذشت بهمن کشاورز را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۶۶

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران درگذشت رییس پیشین این اتحادیه را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت بهمن کشاورز، مرتضی شهبازی‌نیا فقدان این وکیل باسابقه را تسلیت گفت. متن پیام رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به شرح زیر است: 

برای آنانکه بهمن کشاورز را از دور می‌شناختند، او حقوقدانی برجسته، وکیلی درستکار و حقیقت جو و نویسنده ای میهن دوست و مسئول در قبال اجتماع بود. بیشتر از هر حقوقدان و وکیل دیگری در بین مردم شهرت و احترام داشت؛ شاید از آن جهت که همواره دغدغه حقوقشان را در قلم و لسان او جاری می دیدند.

برای جامعه حقوقی به طور عام، بهمن کشاورز،  علاوه بر صفات فوق، الگو و آموزگاری دانشمند بود که سخاوتمندانه دانش کاربردی و روزآمد حقوق را نشر می داد و دلسوزانه در تعلیم قانون و قانونمداری و نهادینه کردن رفتار حرفه ای می کوشید. کارآموزی نزد استاد کشاورز امتیازی برجسته بود که افتخار به آن را همگان درک می کردند.

برای وکلای دادگستری به طور خاص، جناب وکیل کشاورز،  نماد یک وکیل مستقل، مدبر، هوشمند، موفق، معتقد به حاکمیت قانون و متعهد به صنف بود. در ناملایمات همه چشم امید به او می‌ دوختند و او نیز حتی در زمانی که مسئولیت رسمی نداشت، شانه از بار مسئولیت خالی نمی کرد. بنیان‌گذاری اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در زمانی که تکثر کانون‌های وکلا بیم تفرقه را در انداخته بود، محصول هوشمندی و تدبیر و تعهد صنفی اوست.

 اما برای کسانی که استاد کشاورز را از نزدیک می شناختند، شخصیت کم نظیر اخلاقی ایشان همه شئون دیگر را تحت تاثیر قرار می‌داد. دانشمندی بود به غایت فروتن، متین، با وقار و نزاکت، منظم، سخاوتمند و فارغ از حسد و غیبت و سخن ناروا. قابل درک بود که مجموع خصائل نیکویش رشک هر کس را برانگیزد.

 مجموع این ویژگیها از استاد کشاورز شخصیتی بی نظیر در  وکالت و کم نظیر در عرصه حقوق و اجتماع ساخت که فیض وجودش سالهای متمادی و برای نسل های متوالی جاری خواهد بود.

 تا این آثار باقیست، نام بهمن کشاورز زنده خواهد بود.

درگذشت این استاد فرزانه و حقوقدان و وکیل برجسته را به خانواده محترم و به ویژه فرزندان عزیزشان که خود در محضر پدر تربیت یافته و رهرو وی در عرصه وکالت هستند و نیز به عموم وکلای دادگستری و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان برای روح والای استاد کشاورز غفران واسعه طلب می‌نمایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز