خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی:

بررسی پیشنهاد تفکیک وزارت صمت در فراکسیون ولایی/ تفکیک یا عدم تفکیک وزارتخانه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۴۸

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگر سایر بخش‌های اقتصادی تنظیم نباشد برای مثال ارز گران شود تفکیک یا عدم تفکیک وزارتخانه‌ها مشکلی را حل نمی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ سید حسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت: جلسه امروز فراکسیون با حضور میهمانان از جمله غضنفری وزیر سابق وزارت بازرگانی و ضیغمی از اتاق تعاون و جمعی از صاحبنظران اقتصادی کشور تشکیل شد و موضوع بحث نیز تفکیک یا ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: غضنفری توضیح مفصلی پیرامون دلایل ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن سابق را ارائه کرد و معتقد بود در کلیه مراحل تنظیم بازار، تولید و صادرات به این نتیجه رسیدیم که تولید و تجارت باید در یک دستگاه و تحت مدیریت یک وزارتخانه مدیریت شود.

وی افزود: به اعتقاد غضنفری در سال های ۹۰ و ۹۱ که تحریم بودیم ادغام این وزارتخانه ها نشان داد که تا چه میزان این موضوع به مقابله با تحریم ها کمک کرد، در آن زمان تصمیماتی اتخاذ می شد که دولت فعلی با تاخیر فراوان همان تصمیمات را اتخاذ کرده است.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط تحریمی به فرماندهی واحد نیاز داریم و در شرایط فعلی که ما با تحریم روبه رو هستیم نباید به ساختار بپردازیم. همچنین اگر سایر بخش های اقتصادی تنظیم نباشد برای مثال ارز گران شود تفکیک یا عدم تفکیک وزارتخانه ها مشکلی را حل نمی کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ضیغمی از اتاق تعاون نیز اعتقاد داشت مشکل اصلی طرح تفکیک و ادغام "تنظیم بازار" است. در این مسیر هم تامین کالا نقش اساسی را ایفا می کند البته تصمیمات اتخاذ شده از سوی مدیران نیز ممکن است به آشفته شدن بازار دامن بزند. در دولت قبل  تنظیم بازار مدیریت می شد.

وی افزود: اکنون مشکل کشور ادغام یا عدم ادغام نیست بلکه وحدت فرماندهی تجاری و بازرگانی را به هم زده ایم و مشکل دیگر این است که آشفتگی بازار سفره مردم را دچار مشکل کرده است.

نقوی حسینی اظهار داشت: اگر تفکیک هم انجام شود همین معاون داخلی وزارت صمت و تنظیم بازار مسئولیت دارد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: در این جلسه کارشناسان حوزه بازار، بازرگانی و تجارت گفتند که باید بین تصمیمات غلط درحوزه ارزی و آشفتگی بازار و ساختار جدا کنیم. همچنین بیان شد که در اغلب کشورها بین حوزه تولید و بازار وحدت وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز