خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان آبادی در صحن مجلس:

با حذف کاندیداهای اقلیت از فهرست‌های انتخاباتی، افراط‌گرایی رشد پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۴۱

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان پیشنهاد نماینده تربت جام درباره اجازه ارائه فهرست مستقل به اهل سنت گفت: مدل جدید برگزاری انتخابات باعث حذف اقلیت‌ها از دایره انتخابات نشده و آنها می توانند فهرست مستقل ارائه کرده و یا در سایر فهرست‌ها حضور یابند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در نشست جلسه امروز مجلس شورای اسلامی  در  نوبت صبح امروز در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس پیشنهادی ارائه کرد و گفت: با مدلی که مجلس برای برگزاری انتخابات به تصویب رسانده است اهل سنت از سیستم حذف می‌شوند و افراط‌گرایی رشد پیدا می‌کند و تیشه به ریشه مملکت می‌زند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار اجازه ارائه فهرست مستقل به اهل سنت در استان‌هایی شد که سابقه نمایندگی در مجلس دارند و گفت: حتی اصلاح‌طلبان نیز سنی‌ها را در لیست خود قرار نمی‌دهند از این رو لازم است به تعداد کرسی‌ها اهل سنت نیز در فهرست مستقل قرار گیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره پیشنهاد مشخص خود جهت الحاق به این قانون خاطر نشان کرد: می‌خواهیم به اهل سنت اجازه داده شود کاندیداها در فهرست مستقل به تعداد حوزه‌هایی که طی ادوار گذشته سنی انتخاب شده در هر استان سنی‌نشین سهمیه مشخص تعلق گیرد.

به گزارش خانه ملت، پیشنهاد این نماینده اهل سنت به رأی گذاشته شد و نتوانست موافقت نمایندگان را به خود جلب کند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیحی درباره حضور اهل سنت به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس اظهار داشت: موضوعی که شما مطرح کردید ایهام بلاوجه ایجاد می‌کند چرا که اینها حذف هیچ اقلیتی را به همراه نخواهد داشت و هرکس بخواهد می‌تواند لیست ارائه کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه این تلقی را که مدل جدید برگزاری انتخابات باعث حذف اقلیت‌ها می‌شود را اشتباه دانست و افزود: مطابق این قانون همه افراد و ادیان می‌توانند به نسبت خود رأی بیاورند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز