خبرگزاری کار ایران

ظریف:

هیچ وقت در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم/ امیدواریم در نشست آینده آستانه یک گام به جلو برویم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۴۴

وزیر امور خارجه گفت: هیچ وقت در امور داخلی کشورها و روابط بین‌المللی کشورها دخالت نمی‌کنیم اما تمایل خود را اعلام خواهیم کرد. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران دوست داریم تمام کشورهای همسایه روابط خوب و رو به جلویی با هم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در سوریه بودید و با رئیس‌جمهور سوریه صحبت کردید  آیا پیام آشکاری  از سوریه به ترکیه یا از اردوغان به سوریه داشتید و اینکه نتیجه مذاکرات آستانه به کجا رسیده و چه آمادگی‌هایی از سوی ترکیه برای شرق فرات وجود دارد؟، گفت: من با بشار اسد دیدار داشتم و گزارشی از گفت‌وگوی خود را به آقای اردوغان ارائه خواهم داد. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران دوست داریم تمام کشورهای همسایه روابط خوب و رو به جلویی با هم داشته باشند.

وی تاکید کرد: هیچ وقت در امور داخلی کشورها و روابط بین‌المللی کشورها دخالت نمی‌کنیم اما تمایل خود را اعلام خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: درمورد کمیته قانون اساسی ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و سوریه و ترکیه گفت‌وگوهای خوبی داشتیم همچنین با نماینده سازمان ملل رایزنی کردیم. سوریه هم به طور جداگانه با نماینده سازمان ملل متحد گفت‌وگوهایی داشته است.

وی افزود: امیدواریم دو موضوع که برای شروع کار کمیته قانون اساسی مهم است هرچه سریعتر حل و فصل شود. یکی ترکیب کلی کمیسیون است و دوم اصول حاکم بر کار کمیسیون. اما جزئیات را باید خود مردم سوریه تصمیم بگیرند.

ظریف خاطرنشان کرد: جلسه آینده روند آستانه در طول روزهای بعد در قزاقستان برگزار خواهد شد و ما امیدواریم با همکاری دوستان خود و با مشارکت سوریه‌ بتوانیم این را یک مرحله و یک گام به جلو برویم.

وی اظهار داشت: در پاسخ به سوال سوم ما از نگرانی دوستان ترکیه‌ای نسبت به تهدیدها اطلاع داریم. همواره به دوستانمان در منطقه اعلام کردیم بهترین راه برای امنیت، استقرار نیروهای سوریه و ترکیه و دوری از حرکات تروریستی علیه مردم ترکیه و سوریه است. امنیت و آرامش مردم ترکیه برای ما مهم است و همکاری‌های خوبی هم در این باره با هم داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز