خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع‌ خبرنگاران:

باید اعتماد انبوه‌سازان و سازندگان را جلب کنیم/ بازسازی خسارات ناشی از سیل اثری بر قیمت مسکن نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۰۲

وزیر راه و شهرسازی با رد خبر افزایش قیمت مسکن در پی بازسازی وادحدهای آسیب‌دیده از سیل گفت: به برکت باران الهی سرزمین ما از آب پر شده است؛ البته آسیب‌هایی دیده‌ایم و مهمترین کارمان برای شهرهایی است که رودخانه دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی امروز در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر گفت: پروژه مسکن مهر به همراه ۴۰۰ هزار واحد در شهرهای مختلف تعریف شده که کار آن در بعضی از شهرها آغاز شده است. برنامه‌ریزی‌های ما به این سمت است که در سال ۹۸ و ۹۹  همه این تعداد را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که بتوانیم زمین‌ها را پیش‌بینی و برای این کار واگذار کنیم. از همه مهم‌تر اینکه اعتماد انبوه‌سازان و سازندگان را جلب کنیم تا بتوانیم آن‌ها را بیاوریم که مشارکت کنند. تا امروز بخشی از این اقدامات صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: گام بعدی این است که تسهیلاتی که به سازندگان می‌دهیم را افزایش دهیم، اعتقادی نداریم که وام خرید را افزایش دهیم زیرا باعث افزایش آثار تورمی می‌شود چون معتقد هستیم که به جامعه هدف ما کمکی نمی‌کند اما سازنده در این صورت انگیزه پیدا می‌کند تا تسهیلات و‌ زمین که تقریبا حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده (یعنی از ۶۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده) را در دسترس داشته باشد. سهم دریافتی را سازنده می‌تواند به خریدار واگذار کند.

اسلامی گفت: گام سوم مربوط به بازار تعهدی مصالح است که کارت اعتباری آن با مشارکت بانک مسکن و بنیاد مسکن طراحی شده و ان‌شاالله به زودی عملیاتی می‌شود و سازندگان می‌توانند این تسهیلات را بگیرند که کمک شایانی به متناسب‌سازی قیمت تمام شده مسکن می‌کند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازسازی تخریب‌های حاصل از سیل بر  قیمت مسکن اثر می‌گذارد، گفت: خیر این اتفاق نمی‌افتد. به برکت باران الهی سرزمین ما از آب پر شده است؛ البته آسیب‌هایی دیده‌ایم. مهمترین کارمان برای شهرهایی است که رودخانه دارند. پل‌های آن‌ها آسیب دیده‌اند و در حال تعمیر آن‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال کنترل و نظارت روی شهرهایی هستیم که رودخانه دارند و تلاش می‌کنیم حریم آن‌ها حفظ شوند. در همین راستا زمین‌هایی را در لرستان، پل‌دختر و معمولان واگذار کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز