خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پیگیری همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در سفر ظریف به دمشق

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۱۷

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اهداف سفرش به دمشق عنوان کرد: نیاز است در گفت‌وگوی مقام‌های ایران و سوریه با تاکید بر همکاری‌های دوجانبه، برخی همکاری‌ها در زمینه اقتصادی و سایر حوزه‌ها پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد جواد ظریف که در بدو ورود به سوریه از بارگاه حضرت زینب (س) زیارت کرد با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفرش گفت: این سفر با توجه به تحولات اخیر منطقه به ویژه سیاست‌های خصمانه ایالات متحده که بعد از شکست‌های پیاپی سیاسی و میدانی آمریکا و رژیم صهیونیستی که در این منطقه و در دنیا شکل گرفته است، انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات یکجانبه آمریکا گفت: بعد از اقدامات غیرقانونی ترامپ در اعلام پذیرش الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام پایتختی قدس شریف و بعد از اقدام ابلهانه‌ آمریکا که به صورت غیرقانونی و بی‌سابقه سپاه پاسدار را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرد، نیاز است تلاش‌ها در منطقه برای بررسی امور میدانی و هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه و پیگیری پیشبرد برنامه گفت‌وگوها در سوریه برای رسیدن به راه حل سیاسی پیگیری شود، برای همین هم این سفر طراحی شد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه بعد از سوریه، ترکیه مقصد بعدی سفر وی است، عنوان کرد: نیاز است در گفت‌وگوی مقام‌های ایران و سوریه با تاکید بر همکاری‌های دوجانبه، برخی همکاری‌ها در زمینه اقتصادی و سایر حوزه‌ها پیگیری شود. در ملاقات با بشار اسد و نخست وزیر سوریه و وزیر خارجه این کشورو دیگر مقام‌های سوری این طیف مسائل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز