خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی در نطق میان دستور:

سیل بیش از آن‌که ناشی از قهر طبیعت باشد، نتیجه دخالت‌های بدون کارشناسی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۶۹

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل بیش از آنکه ناشی از قهر طبیعت باشد نتیجه دخالت‌های بدون کارشناسی انسان است که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و قطع درختان می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا ابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه  علنی امروز مجلس با اشاره به سیلاب‌های اخیر استان‌ گلستان گفت: مردم حوزه انتخابیه من همواره بین دو سیل زندگی می‌کنند سیلی که جاری شده و سیلی که در حال وقوع است. 

نماینده مردم رامیان  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد وقوع سیل و خسارت‌های بیشمار آن بیش از آنکه ناشی از قهر طبیعت باشد نتیجه دخالت‌های بدون کارشناسی انسان است که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی،‌ قطع درختان و پر شدن آبراه‌های طبیعی می‌شود و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین طولانی شدن مطالعات و اجرای سدهای بالادست از  این قبیل ا قدامات کارشناسی است. 

وی افزود: آیا حوادث مشابه سیل گلستان در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد آیا بهتر نیست به جای انجام هزینه‌های چندین برابری بعد از حوادث با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به سمت پیشگیری برویم؟

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور و آقایان وزرا باید چند نفر دیگر جان خود را از دست بدهند و چقدر هزینه و خسارت به کشور وارد شود؟ باید چند خانواده دیگر بی‌خانمان و بی‌سرپناه شوند و از سوی دیگر آیا شما دچار مشکلات اقتصادی روزگار شده‌اید؟

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور و وزرای محترم در صورت مدیریت سیلاب در مبدا می‌توان از بروز خسارت جلوگیری کرد اما علی‌رغم پیگیری‌ها اقدام موثری صورت نگرفته است که قطعا در صورت اقدام موثر با این حجم خسارات مواجه نبودیم. 

وی افزود: دولت اقدامی شایسته شأن مردم و میزان خسارت به آنان بر اثر سیل اخیر و جهت جبران این خسارات داشته باشد. وزارت کشاورزی در جبران خسارت‌ها به تناسب تسهیلات با نرخ تورم و تسهیل فرایند پرداخت خسارت‌ها و حمایت از مزارع و باغاتی که فاقد بیمه حوادث هستند دقت لازم را داشته باشد. 

ابراهیمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا در رابطه با مدارسی که بر اثر سیل آسیب جدی دیده‌اند اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین انتظار داریم که کنکور سراسری را با توجه به وقوع سیل به زمان دیگری موکول کنید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز