خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم دریافت استوارنامه سفیر فرانسه:

حضور منافقین در فرانسه یکی از مشکلات موجود بین دو کشور است/ تحولات شمال آفریقا حاصل دخالت برخی از کشورهای عرب در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۳۹

سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران در آغاز ماموریت خود در کشورمان بعدازظهر امروز با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار ابتدا ضمن اشاره به روابط تاریخی و درازمدت دو کشور و وجود نگرش مثبت مردم کشورمان در قبال فرانسه، خواستار رفع موانع موجود در روابط بین دو کشور با اتکا به دوراندیشی و خردمندی بین مقامات دو کشور شد.

وی با اشاره به حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک فرانسه آن را یکی از مشکلات موجود بین دو کشور خواند. 

وزیر امور خارجه همچنین از آمادگی کشورمان برای گفت‌وگو و همکاری با مقامات فرانسوی برای حل مشکلات منطقه یاد کرد و ضمن اشاره به تحولات خطرناکی که اخیراً در منطقه شمال آفریقا از جمله لیبی و سودان به وقوع پیوسته، آن را حاصل دخالت برخی از کشورهای عرب در منطقه برشمرد.

ظریف در بخش دیگری از این دیدار ضمن انتقاد از بیانیه اخیر G -۷ و اظهارنظر سفیر فرانسه در آمریکا در قبال فعالیت‌های صلح‌‌آمیز هسته‌ای کشورمان، تداوم این قبیل مواضع را نابودکننده توافق هسته‌ای بین دو طرف خواند. 

سفیر جدید فرانسه نیز با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر روسای جمهور دو کشور با یکدیگر، با تاکید بر اراده فرانسه برای ادامه گفت‌وگوها با کشورمان در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: موضع و اراده فرانسه همانطوری که در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌‌جمهور فرانسه با روحانی تاکید شد، حضور در برجام، حمایت و اجرای تعهدات آن از سوی دو طرف است.

وی با اشاره به انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام، به تلاش و نقش فرانسه در تاسیس و معرفی اینستکس اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز