خبرگزاری کار ایران

قوامی در صحن مجلس:

سد بیدواز در صورت سلامت، حجم زیادی از سیلاب را مهار می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۷۰۶

نماینده مردم اسفراین در مجلس با اشاره به خسارات بارش های اخیر گفت: تمام زمین های کشاورزی پایین دست سد بیدواز زیر آب رفته و تمام محصولات کشاورزی این منطقه را از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، هادی قوامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخصوص حوادث سیلاب های اخیر در کشور گفت: این اتفاق ناگوار، ناکارآمدی ما در مدیریت بخش های مختلف را نشان داد. سد بیدواز که در سال ۸۹ به بهره برداری رسید، در سال ۹۲ با مشکل مواجه شد. در حال حاضر که نمی توانند سیلاب را مهار کنند، تمام زمین های کشاورزی پایین دست سد بیدواز زیر آب رفته و تمام محصولات کشاورزی این منطقه را از بین رفته است.  اگر سدهایی چون قردانلو درست شده بود، بخش زیادی از سیلاب ها مهار می‌شد و خسارتی به روستاها و کشاورزان وارد نمی شد، بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی به دلیل گلی بودن واحدها، دچار آسیب شده و به راحتی فروریخته است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این واحدهای خسارت دیده نیاز به بازسازی دارند و آقای وزیر باید مساعدت کند. جاده‌ای که در حوزه انتخابیه هنوز احداث نشده است، به طور کامل از بین رفته است، حتما پیمانکار و کارشناسان مسئول مقصر هستند و باید از جیب خود این خسارت‌ها را جبران کنند.

قوامی ادامه داد: عشایر در سراسر کشور به دلیل اینکه خانه‌هایشان در اطراف رودخانه بوده تخریب شده است. ما تقاضا کردیم با مصالح مقاوم تری ساخته شود. در پایان از مدیریت استان هم تشکر می کنم که در این شرایط با مدیریت خود باعث کنترل خسارت ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز