خبرگزاری کار ایران

بنایی در صحن علنی:

ولنگاری در حوزه مدیریت سیل محرز بود/ چرا باید ابنیه و پل‌هایی که تنها چند سال از افتتاح آن می‌گذرد، تخریب شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۳۰

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: چرا باید ابنیه و پل‌هایی که چند سال از افتتاح آن نمی‌گذرد، تخریب شود؛ چرا حاشیه‌سازی رودخانه‌ها انجام شده، این امر نیاز به پیگیری و ورود حوزه قضایی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حمید بنایی امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به وقوع سیل در کشور گفت: کمیسیون عمران مجلس در روزهای اخیر از مناطق سیل‌زده بازدیدی داشت که البته همه اعم از سپاه، ارتش، نیروهای مردمی و دولتی، بنیاد مسکن و هلال احمر پای کار بودند ولی با این وجود بی‌مدیریتی و ولنگاری در حوزه مدیریت محرز بود که امیدواریم با درایت وزیر کشور، یکصدا و یکپارچه مشکلات مردم احصاء و رفع شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از سال ۸۹ مسئولان هواشناسی نسبت به نداشتن رادارهای هواشناسی اعلام وضعیت کرده بودند که اکنون در کشور ۹ مورد وجود دارد در صورتی که نیاز ما به ۲۴ عدد است؛ جای این سوال وجود دارد که چرا در طول این سال‌ها نیاز سازمان هواشناسی تامین نشده و چرا رئیس این سازمان برای ارائه گزارش و طرح درخواست خود به کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیامده است.

وی بیان کرد: لازم است سازمان هواشناسی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به حضور نیروهای متخصص و کافی، داشتن رایانه خاص تحلیل‌گر و نیز فقدان ارتباط بین‌المللی و منطقه‌ای در امور هواشناسی جدیت لازم را داشته باشند.

بنایی با اشاره به اینکه در حوزه نظارت و علم مهندسی و زیرساخت‌ها کم گذاشته‌ایم، ادامه داد: چرا باید ابنیه و پل‌هایی که چند سال از افتتاح آن نمی‌گذرد، تخریب شود؛ چرا حاشیه‌سازی رودخانه‌ها انجام شده، این امر نیاز به پیگیری و ورود حوزه قضایی دارد.

وی با انتقاد از عدم نظارت در حوزه صدور مجوز در حریم رودخانه‌ها که اکثرا بستر رودخانه را گرفته‌اند، گفت: از سال ۷۴- ۷۵ در کشور خشکسالی وجود دارد؛ چرا توجه نشده که چه کسی این مجوزها را داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کمبود اعتبارات در وزارت نیرو، افزود: چرا لایروبی‌ها کم شده و چرا تخلیه رسوب‌ها رودخانه‌ها و بندهای خاکی متوقف شده بود.

وی خطاب به حجتی و کلانتری که دو دهه حوزه کشاورزی را در کشور مدیریت کردند، گفت: در این سال‌ها ۱.۶ میلیون هکتار از جنگل‌های بلوط لرستان و حدود ۱ میلیون هکتار از جنگل‌های شمال نابود شد که همین امر باعث تشدید روان آب و سیلاب می‌شود.

بنایی تخریب بی رویه منابع طبیعی را تشدیدکننده بروز سیل دانست و ادامه داد: ۲۸ استان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار و ۱۴۸ روستا در جریان سیل اخیر دچار آسیب جدی شده که برآورد خسارت آن ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

وی جبران این خسارت را خارج از توان دولت دانست و خواستار همراهی مردم و نهادهای بین‌المللی شد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خسارت وارده به شهرهای این استان در جریان سیل اخیر را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و خواستار عملیاتی شدن قول‌ها و وعده‌های مسئولان به مردم و رفع نگرانی آن‌ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز