خبرگزاری کار ایران

بدری در صحن مجلس:

حجم بارش‌ها قابل پیش‌بینی دقیق بود/ فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از دلایل اصلی افزایش خسارت است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۴۸۹

یک نماینده مجلس گفت: قطعاً سوءمدیریت و اشکالات از سال‌های گذشته تا به امروز باعث این حجم از خسارات سیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صدیف بدری امروز در صحن علنی مجلس در تشریح وضعیت مناطق سیل زده گفت: بعد از سالیان سال خشکسالی شاهد بارش‌های گسترده بودیم و عدم برنامه‌ریزی در این عرصه باعث شد تا این نعمت به آسیب و خسارت در کشور تبدیل شود. قطعاً مجلس با قاطعیت هر آنچه را که منجر به عدم برنامه‌ریزی و خسارت شده است را بررسی کرده و با مقصران برخورد خواهد کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون از سه استان ایلام، خوزستان و لرستان بازدید کردند و بررسی میدانی را از مناطق سیل زده داشت و در هفته جاری نیز برای بازدید میدانی در گلستان حضور خواهیم یافت. از نظر علمی حجم بارش‌ها قابل پیش‌بینی دقیق بوده و انجام اقدامات به موقع می‌توانست از توسعه سیل جلوگیری کند.

بدری اظهار داشت: قطعاً وجود سوءمدیریت و اشکالات از سال‌های گذشته تا به امروز باعث این حجم از خسارات شده است. در خصوص پیش‌بینی خطر سیل و اعلام هشدارهای لازم سه وزارتخانه راه و شهرسازی، نیرو و کشور و سازمان هواشناسی مکلف هستند. سازمان هواشناسی وظیفه پایش مستمر شرایط اقلیمی و تهیه اطلاعات دقیق و ارائه آن‌ها را بر عهده دارد. وزارت نیرو نیز با به روز نگه داشتن اطلاعات حوزه‌های آبریز باید تدابیر لازم را اتخاذ کند. وزارت کشور نیز با ارائه هشدار به موقع باید از حجم خسارات بکاهد.

بدری افزود: در استان خوزستان به دلیل تجمع آب ناشی از بارندگی در استان‌های بالاتر و تغییر کاربری مسیل‌ها شاهد سیل بودیم.  عدم وجود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از دلایل اصلی افزایش خسارت است. مجلس برای حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها قوانینی تدوین کرده است. از سوی دیگر وقوع خشکسالی‌ها و کم‌آبی پی‌درپی باعث شد تا رعایت حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در مجاورت آن‌ها کم اهمیت شده و در هنگام بارش‌های شدید با مشکل روبرو شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز