خبرگزاری کار ایران

کاظم‌نسب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرداران بودجه خرید پمپ ندارند/ فاضلاب به خانه‌ اهوازی‌ها سرازیر شده است/ مردم علاوه بر سیل‌بند، فاضلاب‌بند هم می‌سازند/ تا امروز بیماری شایعی گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۵۲

یک نماینده مردم اهواز تاکید کرد: بنده بیشتر وقت خود را در مسیر دز و کارون و کرخه هستم و اخبار مبنی بر اینکه از مردم برای خرید پمپ پولی دریافت شود را لمس نکردم اما در کل به پمپ نیاز شدید داریم که این فاضلاب‌ها را منتقل کنند.

جواد کاظم‌نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره نیازمندی مردم به پمپ‌های آب در منطقه خوزستان و اینکه آیا صحت دارد که برای تامین این پمپ‌ها از مردم پول گرفته می‌شود؟، گفت: نه، به این صورت صحت ندارد که مردم پول جمع کنند و پمپ بخرند اما اداره آب و فاضلاب شهری و استان نیاز به پمپ دارند.

وی تاکید کرد: فاضلاب‌های شهر اهواز قبلا در کارون سرازیر می‌شدند، اما الان پٌر شده است بنابراین طبیعتا فاضلاب وارد خانه‌ها و خیابان‌ها شده است. انتظار این است که با همین پمپ‌ها بتوانیم آن را تخلیه کنیم. نیاز به پمپ‌ هم در شهرهایی مثل حمیدیه، اهواز، شیبان و سوسنگرد ضروری است. پمپ دراین شهرها باید در اختیار شهرداران باشد که بتوانند این فاضلاب‌ها را تخلیه کنند.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به این سوال که تامین این پمپ‌ها به چه نحوی صورت می‌گیرد؟، گفت: الان خود اداره آب و فاضلاب روستایی درحال خرید این پمپ‌ها هستند ولی باز هم بعضی‌ها بودجه خاص آن را ندارند و درنتیجه قرار شد که از تهران تامین شود. الان هم اگر کمبودی در این زمینه وجود دارد مقصر وزارت نیرو و اداره آب و فاضلاب کشور است که باید به داد این‌ها برسند و پمپ‌های لازم را به خوزستان گسیل کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه وضعیت خوزستان مطلوب نیست، اظهار داشت: مردم الان هم سیل‌بند می‌بندند و هم فاضلاب‌بند؛ یعنی در خیابان‌های اهواز در بعضی مناطق مثل لشکرآباد، علوی و حتی در کیان‌پارس فاضلاب‌ها به سمت مردم می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وسعت سیل در همه استان بوده و خیلی از روستاهای ما زیر آب رفتند ما هم به عنوان نماینده باید در این مناطق حضور پیدا کنیم، بنده هم بیشتر وقت خود را در مسیر دز و کارون و کرخه هستم و این اخبار مبنی بر اینکه از مردم برای خرید پمپ پولی دریافت شود را لمس نکردم اما در کل به پمپ نیاز شدید داریم که این فاضلاب‌ها را منتقل کنند.

کاظم‌نسب در پاسخ به این سوال که آیا این صحت دارد که حشرات موزی در خوزستان به وفور یافت می‌شود و آیا بیماری‌هایی بین مردم خوزستان در حال شیوع است یا خیر؟، گفت: الان در خوزستان هوا رو به گرمی است و شدت گرما زیاد است و در بعضی مناطق هم که فاضلاب‌ها سرازیر شده است طبیعتا در این شرایط حشرات خاصی هم وجود دارند اما تا به امروز از طرف دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیماری شایعی گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز