خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مطرح شد؛

ضرورت هماهنگی با تقسیمات کشوری قبل از چاپ و انتشار نقشه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۴۷

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در دیدار با سردار فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد: با هدف جلوگیری از درج اطلاعات نادرست به زودی بخشنامه ای با امضاء مقام عالی وزارت در دستور کار قرار خواهد گرفت که بر اساس آن کلیه نقشه ها پیش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند.

به گزارش ایلنا، سیّدسعید جلالی  به منظور شناسایی زمینه های همکاری و آشنایی با فعالیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه تولید نقشه و طراحی سامانه های اطلاعات جغرافیایی در این سازمان حضور یافته و با رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دیدار کرد.

 مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری گفت: این نشست در خصوص هم افزایی، هم اندیشی و تبادل این دفتر با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد که به زودی منجر به عقد یک تفاهمنامه خواهد شد.

جلالی در نشست با سردار فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اظهار داشت: کارگروه نامگذاری نقاط دریایی در دفتر تقسیمات کشوری شکل گرفته و تاکنون جلسات متعددی با هدف پاسداشت نام های پارسی با حضور ارگان ها و سازمان های مختلف برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال آتی نیز با محوریت عوارض نام های کف دریا همکاری هایی با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح صورت خواهد گرفت.

جلالی گفت: با هدف جلوگیری از درج اطلاعات نادرست به زودی بخشنامه ای با امضاء مقام عالی وزارت در دستور کار قرار خواهد گرفت که بر اساس آن کلیه نقشه ها پیش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند.

فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این دیدار با اشاره به تهیه اطلس اقوام و اقلیت های دینی گفت: در این اطلس از دادههای جمعیتی مرکز آمار ایران و فرهنگ نام های جغرافیایی استفاده شده است.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز با اشاره به استفاده از نام های پارسی در حوزه دریایی افزود: این سازمان آماده هر گونه همکاری و همیاری در کارهای پژوهشی با وزارت کشور است.

شایان ذکر است در این نشست رؤسای گروه های فنی و نامگذاری دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز