خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک استانداران تهران و خوزستان مطرح شد؛

ورود اثرگذار مدیریت بحران استان تهران/ کاهش سطح آب و کنترل مسیر عبور سیل محسوس است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۷۸

نشست استاندار تهران با استاندار خوزستان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در این نشست با اشاره به جزئیاتی از بازدید امروز و روز گذشته از مناطق دشت آزادگان از مسیرهای سوسنگرد و بستان گفت: جاده سوسنگرد به سمت بستان به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی آبگرفتگی وجود دارد و در روستای قدرت آباد، سیل شکسته و آب از مسیر اصلی رودخانه منحرف شده و در یک مسیر دیگری قرار دارد و در حال حاضر نیروها در حال ترمیم آن هستند.

وی با بیان اینکه در منطقه بستان، سیل‌‌بندها تقویت شده است، اظهار داشت: عشایری در آن منطقه حضور دارند که امکاناتی از جمله چادر به آنها تحویل شد.

محسنی بندپی ادامه داد: چهار موکب تهیه غذا در سوسنگرد راه‌‌اندازی شده است و از شهرستان ورامین، لواسان و فردوسیه شهریار موکب تهیه غذا در این منطقه خدمات‌‌رسانی می‌‌کنند.

به گفته وی، در روستای ابوصحاب با همکاری مدیریت بحران استان تهران سه کیلومتر سیل‌‌بند ایجاد شده است.

استاندار تهران با تاکید بر حفظ سلامت مردم سیل دیده در مناطق مختلف اهواز تصریح کرد: کنترل و رصد دایمی سلامت مردمی که در اردوگاه‌‌ها اسکان داده شده‌‌اند از جمله اردوگاه شهدای هویزه ضروری است و قرار شد معاون درمان سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در اهواز حضور یافته و نیازمندی‌‌ها را احصاء کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده سطح آب در منطقه در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: سیل‌‌بندهای بستان آمادگی کنترل آب از مسیر سوسنگرد را دارد و حدود ۱۲۰ دستگاه لودر، کامیون، بیل مکانیکی و سایر ادوات از مدیریت بحران استان تهران در اهواز در حال امداد و کم‌‌رسانی هستند.

محسنی بندپی افزود: آبفای استان تهران نیز امکانات خود را در اهواز مستقر کرده و چند ماشین کنترل کیفیت آب در حال آنالیز کیفیت آب است.

در پایان این نشست نیز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با تقدیر از عملکرد و همراهی اثرگذار مدیریت بحران استان تهران در اهواز و منطقه دشت آزادگان ابراز داشت: اقدامات انجام شده و همراهی استان تهران منجر به افزایش سرمایه اجتماعی شده است و در حال حاضر سطح آب کاهش یافته و طی سه روز آینده کنترل آب به خوبی انجام می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز