خبرگزاری کار ایران

گزارش نیویورک تایمز در مورد انتصاب تخت روانچی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۵۲

نیویورک تایمز در گزارشی به خبر انتصاب مجید تخت‌روانچی به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، مجید تخت‌‌روانچی یکی از مقام‌های ارشد ایران که به انعقاد توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ کمک بسیاری کرد، به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل انتخاب خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است رهبر ایران بارها از توافق هسته‌ای انتقاد کرده‌ اما تاکنون هرگز این توافق را رد نکرده است.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، نمایندگی ایران در سازمان ملل را می‌توان یکی از مهم‌ترین پست‌های دیپلماتیک در ایران دانست. تخت‌روانچی در واقع مهم‌ترین فردی است که از ایران در آمریکا حضور دارد، چراکه این دو کشور هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند.

تخت‌روانچی تاکنون پست‌های متعددی داشته‌است، پست‌هایی نظیر سفیر ایران در سوئیس، معاون نماینده ایران در سازمان ملل، معاون وزیر امور خارجه و دستیار ویژه محمدجواد ظریف. تخت‌روانچی در حال حاضر مشاور سیاسی رئیس‌جمهور است.

تخت‌‌روانچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی نیز بود. به همین دلیل او از افراد نزدیک به ظریف محسوب می‌شود. وی که تحصیلاتش را در آمریکا به پایان رسانده‌ است زمانی نماینده ایران در سازمان ملل بوده است.

منابع آگاه اظهار کردند که انتخاب تخت‌‌‌روانچی به پیشنهاد ظریف بوده است.

«کلیف کاپچان»، رئیس گروه اوراسیا درباره این انتصاب گفت: انتخاب تخت‌‌روانچی نشان می‌دهد که ایران در حال حاضر در توافق هسته‌ای باقی می‌ماند.

خبر انتصاب تحت‌روانچی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل یک روز پس از تصمیم ترامپ برای اقدام علیه سپاه پاسداران ایران منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز