خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت انجام شد؛

مأموریت رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی برای ارائه برنامه‌های خود در راستای رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۰۳۴

گزارش ارزیابی دستگاه‌های درگیر در مناطق سیل زده و همچنین اقدامات انجام شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر برای رفاه حال مسافران و گردشگران در نوروز سال ۱۳۹۸ در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور تشریح شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای جلسه، با اشاره به تعیین سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید»، کلیه دستگاه‌های اجرایی را مأمور کرد با بهره گیری از تجربیات موجود و شناسایی موانع و تنگناها، به منظور رفع موانع، تسهیل فرآیندها و رونق تولید، برنامه های خود را به هیأت وزیران ارائه کنند تا در جلسات آینده مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

در ادامه، دستگاه های درگیر در موضوع سیل، گزارش ارزیابی‌های خود از مناطق سیل زده را به استحضار اعضای هیأت وزیران رساندند.

همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز سال ۱۳۹۸ برای رفاه حال مسافران و گردشگران، به هیأت وزیران ارائه داد.

از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، می توان به جابجایی بیش از پنج میلیون مسافر نوروزی اشاره کرد که از این میزان، یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۱۲۵ نفر از خطوط ریلی استفاده کرده اند.

بیشترین سفرهای نوروزی و اقامت تا پایان تعطیلات، مربوط به استان های خراسان جنوبی، کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام، سیستان و بلوچستان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و لرستان بوده است.

برگزاری آیین نوروزگاه در تمامی استان های کشور با اجرای برنامه های سنتی، آیینی، موسیقی و بازیهای محلی و صنایع دستی، اعزام ناظرین عالی ستاد مرکزی به ۳۱ استان کشور در نیمه اول و دوم تعطیلات به منظور حل و رفع مشکلات، اعزام نمایندگان ویژه و ناظران ستاد مرکزی به استان های سیل زده، تشکیل ستادهای اسکان اضطراری و استان های معین برای اسکان مسافران نوروزی گرفتار در سیل، از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر است.

هیأت وزیران در ادامه، از خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی ارایه شده به مردم توسط پایگاه های فعال این حوزه ها در ایام نوروز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز