خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران:

طرح ارتقای تاب‌آوری را برای سلامت روان آسیب‌‌دیدگان اجرا می‌‌‌کنیم/ نگرانی اصلی مردم پلدختر سکونتگاه‌‌هایشان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۷۷

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری را برای سلامت روان آسیب‌‌دیدگان اجرا می‌‌‌کنیم، تاکید کرد: طرحی را برای توان‌‌افزایی اقتصادی را نیز اجرا می‌‌کنیم. بعد از اینکه کمی شرایط عادی شد، زنان سرپرست خانوار شناسایی شده و تحت پوشش این طرح قرار می‌‌گیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت زنان باردار و تولد نوزادان در مناطق سیل‌‌زده گفت: سفری به استان لرستان داشتم. از ستاد مردمی جمع‌آوری کمک‌‌ها بازدید کردم. سازمان‌های مردم‌‌نهاد با هم هماهنگی داشته و با همکاری هلال احمر و سایر نهادها اقدامات خوبی صورت دادند. 

وی با بیان اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری را برای سلامت روان آسیب‌‌دیدگان اجرا می‌‌‌کنیم، اظهار داشت: طرحی را برای توان‌‌افزایی اقتصادی را نیز اجرا می‌‌کنیم. بعد از اینکه کمی شرایط عادی شد، زنان سرپرست خانوار شناسایی شده و تحت پوشش این طرح قرار می‌‌گیرند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: من به پلدختر هم سفر کردم و از نزدیک با خانواده‌‌ها دیدار کردم. خدمات اولیه به آنجا رسیده است. نیازهای اولیه تامین شده، اما نگرانی اصلی مردم سکونتگاه‌‌هایشان است. باید جایابی جدیدی دور از بستر رودخانه صورت بگیرد. 

ابتکار با بیان اینکه مسئله خیلی مهم دیگر آن بود که با گروه‌‌های بهداشتی و درمانی دیدار کردیم، تصریح کرد: برای مادران باردار امکانات خوبی فراهم شده است. طی این ۱۰ روز حدود ۴۶ زایمان طبیعی داشته و هیچ مرگ و میری برای مادر و کودک نداشتیم.

وی افزود: رسیدگی به بهداشت زنان و نیاز آنان وجود داشت اما خدماتی مثل سرویس‌‌‌های بهداشتی هنوز مشکل داشت. باید اطلاع‌‌رسانی صحیح شود. دولت تلاش کرده تا همه خسارات برای آنان جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز