خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی هیدرولوژی شهرهای در معرض سیل در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی/ انتقال مزارع و مراکز پرورش ماهی حاشیه رودخانه‌ها به محیط‌های امن

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۱۹

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی بحث هیدرولوژی همه شهرها برای انجام مطالعه مورد بحث خواهد گرفت زیرا برخی از بارش‌های ما با مفروضات قبلی در ۵۰ سال قبل متفاوت بوده و سه برابر دوران قبلی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دولت تن‌خواه گردان را برای استانداران جهت تأمین منابع مناطق سیل‌‌زده ارسال کند، گفت: تن‌خواه گردان تخصیص داده شده و همه استانداران باید این تن‌خواه را دریافت کرده باشند. 

وی ادامه داد: این تن‌خواه برای هزینه‌های مقابله، امداد و استقرار موقت در مناطق سیل‌‌زده در نظر گرفته شده است.

این عضو دولت دوازدهم درباره بحث شهرسازی در مناطق سیل‌‌زده گفت: نکته حائز اهمیتی که در جریان وقوع سیل اخیر داشتیم آن بود که رئیس‌جمهور در جلسه قبل تاکید کرد که خانه‌ها، مزارع و پرورش ماهی‌ها و کسب و کارهایی که در بستر و حریم رودخانه‌ها استقرار داشتند و آسیب دیدند، در بازسازی جدید جابجا شوند و به نقاط مناسب‌تر و امن‌‌تری انتقال داده شوند تا از وقوع حوادث دیگر جلوگیری شود. 

اسلامی افزود: قوه قضائیه هم قرار است که در این زمینه مشارکت داشته باشد که این اماکن دیگر در محل سابق مستقر نشوند.

وی با بیان اینکه این مسئله مستلزم یک اقدام میدانی و حقوقی در شورای عالی شهرسازی است، تصریح کرد: ما تعیین تکلیف این موضوع را به مدیران کل خود در استان‌ها سپرده‌ایم که با تعامل با استانداران این کار را انجام دهند و قرار است مناطقی که مستعد هستند به محدوده شهرها الحاق شوند.

اسلامی با بیان اینکه در بخش روستایی بنیاد مسکن مأموریت این کار را برعهده دارد و در بخش شهری هم شورای عالی شهرسازی برای آن تصمیم‌گیری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در اولین جلسه شورای عالی شهرسازی، روی همه شهرهایی که در معرض سیل قرار دارند، مطالعات هیدرولوژی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: شرایط بارش‌های ما نسبت به دوره ۵۰ ساله گذشته در بسیاری از استان‌ها تقریباً سه برابر مفروضات قبلی است که با نگاه و مفروضات جدید برای آن شهرها در جلسات شورای عالی شهرسازی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز