خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی مکرون:

اگر فداکاری سپاه نبود امروز دستکم دو کشور تحت کنترل داعش بود/ خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۷۳۳

روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی امانوئل مکرون با وی، برجام را توافقی بسیار مهم خواند و با تاکید بر این‌که ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد، گفت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل‌توجهی از طرف مقابل نبوده است.

وی با بیان این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۴ بار صراحتاً پایبندی ایران را به توافق برجام تأیید و اعلام کرده است، خواهان تسریع در فعالیت اجرایی و مؤثر سازوکار مالی اروپا در چارچوب تعهدات قیدشده در برجام شد.

رئیس‌‌جمهور اقدام اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حرکتی بسیار تحریک‌آمیز، خطرناک و بی‌سابقه در روابط بین‌الملل خواند و با اشاره به اعتراف صریح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که این حرکت آمریکا به درخواست تل آویو انجام گرفته است، اظهار داشت: اگر فداکاری نیروهای سپاه نبود امروز دستکم دو کشور منطقه تحت کنترل داعش بود و این نیروها با فداکاری و تلاش خود ضربه مهلکی به داعش و گروهک‌های تروریستی در منطقه وارد کردند.

روحانی ادامه داد: اراده دولت ایران حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از افزایش تنش‌ها است.

وی از همدردی همتای فرانسوی خود با دولت و ملت ایران به خاطر سیل اخیر و اعلام آمادگی آن کشور برای ارسال کمک‌های نوع‌دوستانه قدردانی کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌‌جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تاکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری‌های تهران– پاریس در همه عرصه‌های مورد علاقه تصریح کرد: فرانسه و شرکای اروپایی به طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می‌کنند.

وی افزود: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند و تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تأمین شود و سازوکار مالی تدوین شده، نشان دهنده اراده اروپا برای حفظ برجام است.

رئیس‌جمهور فرانسه اضافه کرد: فرانسه به همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریم‌ها علیه ایران را تعدیل کند و بی‌تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

مکرون ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و به‌ویژه خانواده قربانیان سیل اخیر، خاطرنشان کرد که کشورش تصمیم دارد کمک‌های انسان دوستانه‌ای را برای یاری سیل‌زدگان ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز